تاریخ انتشار: ۰۹:۴۴ - ۰۹ آذر ۱۴۰۰
سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم:

کیفیت خدمات باید در شأن ساکنان جزیره و گردشگران باشد

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم از ظرفیت‌های فرهنگی و گردشگری شهر قشم بازدید کرد.

اقتصاد ۲۴ -افشار فتح الهی عصر روز یک شنبه هفتم آذر ماه ۱۴۰۰، به همراه جمعی از معاونان و مدیران این سازمان ضمن بازدید از بخشی از ظرفیت‌های فرهنگی، گردشگری و خدماتی جزیره اظهار داشت: کیفیت خدماتی که توسط بخش‌های مختلف ارائه می‌شود، باید در شأن ساکنان جزیره و گردشگران آن باشد.

وی در بازدید از ظرفیت‌های فرهنگسرای جزیره بر استفاده از ظرفیت‌های بومی-فرهنگی در این مکان تاکید کرد و افزود: خدمات فرهنگی باید در راستای انتفاع مردم و باهدف ایجاد فضایی فعال و بانشاط توسعه یابد.

فتح اللهی از باغ موزه گیاه شناسی شهر قشم نیز دیدن کرد و خواستار عمومی سازی ظرفیت‌های گلخانه‌ای این مجموعه با هدف آشنا شدن مردم و گردشگران با گونه‌های گیاهی قابل رشد در جزیره شد.

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم دربازدید از ظرفیت سایت تاریخی کولغان، دستوراتی جهت محوطه سازی و نورپردازی این مکان به عنوان یک پایگاه میراث فرهنگی و آثار باستانی جزیره صادر کرد.

وی سایت کولغان را ظرفیت ارزشمندی خواند که باید به سرعت ساماندهی شده و وارد چرخه گردشگری شود تا به عنوان یک ظرفیت فرهنگی مورد استفاده گردشگران قرار گیرد.


بیشتر بخوانید: فرمانده قرارگاه منطقه‌ای مدینه منوره نزسا با سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم دیدار کرد


در ادامه، فتح الهی از کلوپ‌های غواصی مستقر در پارک زیتون شهر قشم بازدید کرده و ضمن تاکید بر لزوم معرفی ظرفیت‌های گردشگری ورزشی و دریایی جزیره قشم، خواستار هم افزایی و تعامل بیشتر بین فعالان حوزه تفریحات آبی قشم برای شناساندن این توانمندی‌ها به مردم کشور و گردشگران شد.

*قشم ظرفیت‌های منحصربفردی دارد
وی توجه به رعایت مسائل حفاظتی و محیط زیستی در اکوسیستم دریایی را برای تداوم حیات زیست بوم دریایی قشم لازم دانست و گفت: مسائل زیست محیطی از موارد مورد تاکید ریاست محترم جمهور است که تصدی و رسیدگی به آن در مناطق آزاد مستقیما به این سازمان‌ها واگذار شده و ما باید در این زمینه با حساسیت بیشتری اقدام کنیم.
فتح الهی در بازدید از سایرظرفیت‌های خدماتی پارک زیتون اظهار داشت: قشم ظرفیت‌ها و امکانات منحصربفردی دارد که با همکاری بیشتر بین ارگان ها، فعالان و علاقمندان به عرصه گردشگری باید بهتر و بیشتر از گذشته به آن پرداخته شود و در سطح ملی معرفی گردد.
سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم همچنین دستور تسریع روند بازسازی و احیای مراکز خدماتی در محوطه پارک زیتون و سینما دریا را با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی صادر کرد.

منبع: منطقه آزاد قشم
ارسال نظر