تاریخ انتشار: ۱۷:۲۱ - ۱۲ آذر ۱۴۰۰

تصویر منفی که رسانه‌های غربی از مذاکرات مخابره می‌کنند

در حالی که تیم مذاکره کننده ایرانی آنگونه که وزیر امور خارجه امروز به بورل گفت با اختیارات لازم و ابتکارات دست یافتنی در مذاکرات وین حضور دارد، برخی رسانه‌های غربی به دنبال القای فضای منفی از این مذاکرات به مخاطبان هستند.

اقتصاد ۲۴- چهارشنبه شب تیم مذاکره کننده ایرانی در وین ۲ سند شامل رفع تحریم‌ها و مسائل هسته‌ای به طرف‌های مقابل ارائه کرد و در حالی که علی باقری معاون وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران و رئیس هیات مذاکره کننده ایران در گفت‌وگوی وین در مصاحبه با یک شبکه لبنانی اظهار داشت که ایران انتظار دارد دیگر طرف‌ها پاسخ حقوقی و ادله منطقی خود را به پیشنهاد‌های طرف ایرانی ارائه کنند، یکسری رسانه‌ها و خبرنگاران غربی در گزارش‌هایی آن هم به نقل از منابع آگاه، اخباری را از پاسخ منفی طرف‌های مقابل به این دو سند و پیشنهادات ایزان منتشر می‌کنند و درصدد القای فضای منفی از مذاکرات به مخاطبان هستند.

انتشار اخبار منفی از سوی این خبرنگاران که قصد و نیتشان کاملا مشخص و به دنبال شکست مذاکرات هستند، در حالی صورت می‌گیرد که ایران در این دور از مذاکرات با تیمی که در وین مستقر کرد، نشان داد به دنبال مذاکراتی جدی و حصول توافقی خوب در جهت احقاق حقوق مردم ایران و رفع تحریم‌های غیرقانونی و یکجانبه است.


بیشتر بخوانید: فضای مذاکرات وین مثبت ارزیابی شد


در همین راستا نیز علی باقری معاون سیاسی وزیر خارجه ارائه ۲ سند از سوی ایران به طرف مقابل شامل لغو تحریم‌ها و مسائل هسته‌ای را نشانه جدیت جمهوری اسلامی خواند و گفت: در وین هستیم که گفتگو‌ها را ادامه دهیم.

از سوی دیگر حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه نیز امروز در گفتگوی تلفنی با جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: هیأت ایرانی با حسن نیت، اختیارات لازم و ابتکارات دست یافتنی و رو به جلو، به شکلی فعال در میز مذاکرات حضور دارد. در هر مذاکره و اقدامی پایان دادن کامل به تحریم‌های ناقض برجام هدف مشارکت ماست.

منبع: فارس
ارسال نظر