تاریخ انتشار: ۱۹:۵۹ - ۱۲ آذر ۱۴۰۰

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت

ارز دیجیتال یا پول الکترونیکی، ارز‌هایی هستند که ذخیره و انتقال آن به صورت الکترونیکی می‌باشد و مبنای آن بر اساس صفر و یک است.

مقدمه

ارز دیجیتال چیست؟

ارز دیجیتال یا پول الکترونیکی، ارز‌هایی هستند که ذخیره و انتقال آن به صورت الکترونیکی می‌باشد و مبنای آن بر اساس صفر و یک است.

ارز دیجیتال به هر ارزش ایجاد شده در بستر دیجیتال اشاره دارد که این مفهوم در برابر واسطه‌های فیزیکی مثل اوراق بانکی یا سکه است. از ویژگی‌های ارز‌های دیجیتال این است که تراکنش‌ها در آن، آنی و بدون مرز است.

موضوع مهم دیگر که دانستن آن خالی از لطف نیست این است که، پول‎‌های دیجیتال مثل بیت کوین، پول‌های غیرمتمرکز دیجیتال محسوب می‌شوند؛ به عبارتی، مرکزی برای تولید این پول‌ها وجود ندارد.

فرادرس به عنوان یک دانشگاه بزرگ مجازی، بستری است برای فراگیری علم و دانش بیشتر در حوزه ارز‌های دیجیتال.

تاریخچه پیدایش پول و ارز دیجیتال

گاهی به قدری درگیر زندگی روزمره و امکانات آن می‌شویم که یادمان می‌رود استفاده از برخی ابزارها، حاصل قرن‌ها فکر و تلاش بوده است.

هزاران سال پیش، مبادله کالا به کالا، نقش پول را ایفا می‌کرد. در ادامه، بشر به این رسید که باید برای تامین نیاز‌های خود، کالا یا کالا‌هایی که مورد قبول اکثریت است را مدنظر قرار دهد، چون دیگر مبادله کالا به کالا جوابگو نبود. اما به مرور زمان مشخص شد که این روند هم چاره همیشگی نیست و باید به سمت توافق بر سر کالا‌هایی رفت که با دگرگونی مثل فاسدشدن روبرو نشوند، از این‌رو توافق بر سر فلزات گرانبها از جمله طلا و نقره و حتی برنز قرار گرفت.

پس از گذشت سال‌ها و با پیشرفت قابل ملاحظه اقتصاد جهانی، بشر به این رسید که نمی‌توان تنها به به طلا دل بست، زیرا میزان این فلز گرانبها محدود است، پس باید روی به تغییراتی در قوانین آورد.

تولید پول (در قالب اسکناس و سکه) که نشان دهنده اقتصاد و تولید ناخالص کشور‌ها بود در دستور کار قرار گرفت. حال اگر دولتی روی به تولید پول بدون پشتوانه بیاورد، یعنی ارزش پول ملی خود را کاهش داده است.

با وجود مشکلاتی که بود این دغدغه در ذهن‌ها قرار داشت که آیا می‌توان پولی ایجاد کرد که علاوه بر بهره مندی از مزایای نداشتن پشتوانه فلزی، ایرادات پول اعتباری را هم نداشته باشد.

این علامت سوال در سر بسیاری وجود داشت تا اینکه پس از استفاده اینترنت به صورت وسیع، تلاش شد تا پول آینده بر پایه این تکنولوژی ایجاد شود. این تفکر، باعث شد تا ارز دیجیتال به عنوان شکل جدیدی از پول به جهانیان معرفی شود.

چرا خرید و فروش ارز دیجیتال برای ایرانیان مهم شد؟

مردم ایران هم، مثل مردمان دیگر نقاط جهان علاقه‌مند هستند همراه و همگام با تکنولوژی حرکت کنند و در این مسیر، ارزش افزوده خود را تا حد امکان بالا ببرند.

از سوی دیگر، همه می‌دانیم که اوضاع و احوال اقتصادی کشور در سال‌های اخیر به چه گونه بوده است. تورم‌های بی‌سابقه و بی‌ارزش شدن پول ملی، قامت همگان را خم کرده است و تاب آوری اقتصادی مردم را به کمترین حد خود رسانده است. حال با این اوصاف باید به سمت و سویی حرکت شود که این فشار‌ها یا به حداقل برسد تا بی‌اثر شود.

یک راه برای رسیدن به این مهم که البته چند سالی هم هست که تب آن در کشور بالا گرفته، حضور در بازار ارز‌های دیجیتال است.

همیشه این سوال مطرح بوده که بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت چیست؟

از این‌رو توصیه می‌شود که پیش از ورود به این بازار، آموزش‌های مربوط به ارزهای دیجیتال را از لینک فرا بگیرید:

خرید ارز دیجیتال به چه نحوی است؟

در زیر، شما را با اقداماتی که باید صورت دهید تا بتوانید ارز دیجیتالی را بخرید آشنا خواهیم کرد:

۱- در ابتدای امر، باید یک صرافی ارز دیجیتال معتبر را انتخاب کنید.

۲- پس از انتخاب باید در آن صرافی، مراحل ثبت نام را طی کنید.

۳- مرحله بعدی، احراز هویت است.

۴- در این مرحله باید روی به ایجاد کیف پول ارز دیجیتال بیاورید.

۵- سپس باید یک تحلیل و پیش بینی از قیمت ارز دیجیتال مورد نظر خود داشته باشید.

۶- آخرین مرحله، اقدام برای خرید ارز دیجیتال است.

چندین سال است که از عرضه ابتدایی بیت کوین که اولین رمز ارز بازار ارز دیجیتال است می‌گذرد و این پول دیجیتال همچنان با صلابت در بالای جدول با ارزش‌ترین دارایی‌های جهان جای دارد. پس از این پول دیجیتال، رمز ارز‌های ارزشمند دیگری مثل، اتریوم، دوج کوین، سولانا و... به این بازار جذاب ملحق و آن‌ها هم در ادامه و البته در مدت کوتاهی موفق شدند هم ارزش خود را بالا ببرند و هم، مشتریان خوب و وفاداری پیدا کنند.

از این‌رو، افراد حاضر در این بازار، از این پول‌های دیجیتالی، هم برای معاملات و بهره گیری از خدمات استفاده می‌کنند و هم، این بستر را راهی برای درآمدزایی با هدف سود بیشتر می‌بینند.

مزیت ارز‌های دیجیتال چیست؟

ارز‌های دیجیتال از یک طرف، به دلیل امنیت و از سوی دیگر، به دلیل ناشناس بودن آن، ایجاد شدند. همچنین در طول بشریت، برخی از انسان‌ها دنبال جعل و تقلب بودند و این موضوع همیشه برای اکثریت افرادی که دنبال زندگی و کسب و کار سالم بودند، چالش به وجود آورده بود که البته همچنان هم ادامه دارد؛ اما تقلب در تراکنش‌های ارز‌های دیجیتال معنی ندارد و این یعنی حاشیه بالای امنیت. به عبارتی، فردی مالک آن‌ها نیست و هیچ کس نمی‌تواند باعث توقف و یا هک کردن آن‌ها شود.

در این سیستم غیرمتمرکز، واسطه‌ها حذف شدند؛ به علاوه اینکه بهره گیری از ارز‌های دیجیتال نیازمند ثبت نام و ارائه مدارک نیستند. همه افرادی که اراده دارند می‌توانند کار استخراج را انجام دهند و تنها نیاز است، سخت افزار‌های موجود را تهیه کنند.

سرمایه گذاری بلند مدت در بازار ارز‌های دیجیتال

سرمایه گذاری در همه بخش‌ها می‌تواند بلند مدت یا کوتاه مدت باشد، اما بعضی بازار‌ها شکلی دارند که برای به دست آوردن سود حداکثری باید در آن، برنامه بلند مدت داشت، پس یافتن بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت می‌تواند بهترین نقشه راه برای ما باشد.

در این سال‌ها، مخصوصاً در کشور خودمان، افرادی چند سال پیش، وارد بازار ارز‌های دیجیتال شدند و توانستند با فراگیری این علم و مشاوره از افراد کاربلد و به لطف تجربه‌ای که به مرور به دست آوردند، به سود‌های قابل ملاحظه‌ای برسند و در این آشفتگی اقتصادی که سال‌ها گریبان جامعه را گرفته، این معامله گران پیروز قطعی این میدان بودند.

در این بازار هیجانی که می‌تواند به سنوات گذشته برای افراد پرسود باشد، افرادی موفق هستند که ارز‌های خود را در قیمت‌های پایین تهیه و در زمان افزایش آن، بفروشند. پس این بازار، بازاری خاص و بی‌نظیر است اگر بتوان ورود جدی و بابرنامه‌ای به آن داشت.

نوسانات اخیر بازار ارز‌های دیجیتال به قدری خاص بوده که نمونه آن را نمی‌توان در هیچ صنعت دیگری کشف و یا رویت کرد.

عده‌ای بر این باورند که اگر سبد دارایی‌های خود را در این بازار با تنوع بچینیم و یا به تبع، ضرب المثل معرف «همه تخم مرغ‌های خود را در یک سبد نچینیم» می‌توانیم بیش از پیش، از سرمایه گذاری بلند مدت خود، بهره ببریم، زیرا این بازار به هیچ وجه متکی به بازار‌های دیگر نیست و نوسان در آن مرتباً دیده می‌شود.

باید بدانیم که در برخی اوقات، در نرخ‌های متفاوتی، مقاومت‌هایی شکل می‌گیرد که در این هنگام، عرضه از تقاضا پیشی می‌گیرد و اشباع شدن آن در بازار، بستری را ایجاد می‌کند که شاهد افزایش قیمت در آن مورد مخصوص نباشیم.

با اشراف به مطلب عنوان شده، پیشنهاد می‌شود افراد بیشتر به ارزهایی اقبال نشان دهند که یکنواختی در آن‌ها بیشتر به چشم می‌خورد. از این‌رو، برگ برنده در دست افرادی است که پیش از نوسانات، پیش بینی لازم را می‌کنند؛ این افراد هستند که روز به روز بر دارایی‌شان افزوده می‌شود.

آشنایی با برخی ارز‌های دیجیتال

• اتریوم
• کاردانو
• بیت کوین کش
• لایت کوین
• ریپل
• پالیگان
• دوج کوین
• شیبا
• بایننس کوین
• بیت تورنت
• بیت کوین
• تتر
• پولکادات
• ترا
• الگوراند

این‌ها بخشی از ارز‌های برجسته دیجیتال هستند و اگر بخواهید با نام‌های بیشتری در این حوزه آشنا شوید می‌توانید به سایت‌هایی که نوسانات ارز‌های دیجیتال را لحظه‌ای اعلام می‌کنند، مراجعه کنید.

بهترین ارز‌های دیجیتال برای سرمایه گذاری کدامند؟

حال پس از اینکه با برخی ارز‌های دیجیتال آشنا شدید، از خود سوال می‌کنید بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت کدامند.

همانطور که گفتیم بهتر است در سبد خود از ارزهای دیجیتال مختلف  بهره ببرید و حتماً در ادامه، هم آموزش ارزهای دیجیتال و تحلیل آنها در بازارهای مالی را فرا بگیرد و هم، گام به گام از تجربه دیگران که سابقه بیشتری در این حوزه دارند، استفاده کنید.

با این وجود، ما به شرح برخی از این ارز‌های دیجیتال که هم محبوب هستند و هم پرمشتری می‌پردازیم.

۱- اتریوم

برخی از کارشناسان حوزه ارز دیجیتال که تعداد آن‌ها هم کم نیست، اعتقاد ویژه‌ای به پول دیجیتال «اتریوم» دارند.

با وجود اینکه اتریوم نسبت به روز‌هایی خوش خود، فاصله زیادی گرفته و ارزشش کاهش جدی پیدا کرده است، اما همان کارشناسان معتقدند این پول وارد مرحله اصلاح قیمت شده که به زودی این موضوع تمام خواهد شد و در یک آینده نه چندان دور خواهیم دید که چطور سیر صعودی این ارز دیجیتال آغاز خواهد شد.

حال که قیمت این ارز دیجیتال به میزان زیادی کاهش پیدا کرده، زمان خوبی برای خرید این ارز است؛ حال تصمیم با معامله گران است که می‌خواهند اقبالی به این ارز محبوب داشته باشند یا خیر؟

۲- کاردانو

بی‌تردید و بدون تعصب باید ارز دیجیتال کاردانو را در بالاترین جایگاه ارز‌های حاضر دانست. از آنجایی که بلاکچین کاردانو برنامه‌ای فوق العاده قوی و ارتقاء یافته‌ای است بسیاری از کارشناسان بر این باورند که این ارز بهترین گزینه برای سرمایه گذاری بلند مدت است که البته توام با سود‌های زیادی خواهد بود.

کاردانو که یکی از با ارزش‌ترین ارز‌های دیجیتال است، در ایامی که با نوسان زیاد رمزارز‌ها مواجه شدیم، یکی از کمترین نوسانات را نسبت به سایر ارز‌ها داشت و همین موضوع کافیست دست بر ثبات این ارز به عنوان یکی ویژگی بگذاریم.

۳- بیت کوین کش

بیت کوین کش که با جدا شدن از پروتکل اصلی بیت کوین پا به عرصه ارز‌های دیجیتال گذاشته، در مقایسه با بیت کوین، شرایط آسان‌تری را به لحاظ سرعت و قیمت برای مشتریانش فراهم کرده است.

برخی می‌گویند بیت کوین کش هم به مانند بیت کوین توانایی رشد فوق العاده را در آینده نه چندان دور دارد و اکنون که با کاهش قیمت روبروست، فرصت مناسبی برای خرید این ارز و سرمایه گذاری در این بخش است.

۴- لایت کوین

این ارز در سال ۲۰۱۳ با تغییراتی که در بیت کوین مثل انجام سریع‌تر تراکنش‌ها و استخراج آسان‌تر داد، وارد بازار ارز‌های دیجیتال شد.

۵- ریپل

ریپل، همان ارز دیجیتالی است که با نماد XRP از آن یاد می‌شود. موفقیت بر کمیسیون بورس آمریکا در دادگاه و همچنین برنامه شرکت ریپل برای عرضه در بورس منجر شده که این ارز دیجیتال تبدیل به چهره‌ای خاص و جذاب برای معامله گران شود.

ریپل را باید یکی از به صرفه‌ترین ارز‌های دیجیتال نامید که به نظر، ظرفیت بالایی برای رشد در آینده داشته باشد.

۶- پالیگان

در توصیف ارز دیجیتال پالیگان همین توضیح کافیست که فقط در سال ۲۰۲۱، ارزش آن بیشتر از ۹ هزار درصد رشد داشت. این اتفاق، دلایلی شده که پالیگان یک گزینه محبوب و پرمشتری در میان سرمایه‌گذاران باشد.

۷- دوج کوین

سود‌های غیرقابل باور و چند هزار درصدی دوج کوین در سال ۲۰۲۱ باعث شده تا آوازه آن، در حد بیت کوین باشد.

ایلان ماسک رییس تسلا و کارآفرین مشهور هم از حامیان اصلی دوج کوین محسوب می‌شود. قیمت کنونی دوج کوین با روز‌های خوبش فاصله بسیاری گرفته و از این‌رو، اکنون می‌تواند فرصت خوبی برای خرید این ارز دیجیتال باشد.

۸- شیبا

شیبا هم به مانند دوج کوین سیر صعودی زیادی را در سوابق خود ثبت کرده است. ایلان ماسک هم از این ارز حمایت کرده و از سوی دیگر، امکان معامله آن در بسیاری از صرافی‌های معتبر وجود دارد. یکی از موضوعاتی که ارز دیجیتال شیبا را برای بسیاری محبوب کرده، سود‌های بالای یک شبه آن است.

۹- بایننس کوین

بایننس کوین که یکی از با ارزش‌ترین رمز ارز‌های بازار است، سال‌هاست که به ارز دیجیتال و محبوب بسیاری از معامله گرایان تبدیل شده است.

ویژگی این ارز دیجیتال، مقاومت آن در زمانی است که شرایط پر نوسان بر بازار ارز‌های دیجیتال حاکم می‌شود. بدون تردید، بایننس کوین یکی از امن‌ترین مواردی است که خریداران می‌توانند به آن نظر داشته باشند.

۱۰- بیت تورنت

ارز دیجیتال بیت تورنت بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر دارد. خبر همکاری بیت تورنت و شبکه ترون در یک پروژه جدید، به محبوبیت این ارز افزود و حال این ارز دیجیتال هم سری در سر‌ها دارد.

۱۱- بیت کوین

شاید وقتی صحبت از ارز‌های دیجیتال یا بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت می‌شود، سریع بیت کوین به ذهن شما خطور کند؛ طبیعی است وقتی بزرگ‌ترین و با سابقه‌ترین رمز ارز است باید هم ارزش افزوده آن را همیشه با خود همراه داشته باشد.

بدون تعارف باید بیت کوین را پادشاه بی‌چون و چرای ارز‌های دیجیتال دانست، زیرا هر وقت با کاهش یا افزایش قیمت مواجه می‌شود، تاثیرش را به طور مستقیم بر همه رمز ارز‌های دیگر می‌گذارد و این تنها یک مفهم دارد «اقتدار».

بسیاری از موسسات مالی و حتی غول‌های بانکی، بیت کوین را به عنوان واقعیتی غیرقابل انکار پذیرفته‌اند و برخی از آن‌ها، روی این رمز ارز، سرمایه‌گذاری‌های بالایی هم انجام داده‌اند. قیمت بیت کوین پس از اینکه امسال به ۶۴ هزار دلار رسید، حال نیمی از ارزش خود را از دست داده و فرصتی خوبی برای خرید است، اگر مشتریان اراده‌ای برای این کار داشته باشند.

چرا فرادرس؟

اکنون با خواندن این مقاله، تا حدودی با ارز‌های دیجیتال و مخصوصاً آن‌هایی که قابلیت سرمایه گذاری در بلند مدت را دارند، آشنا شده‌اید. پس واضح است، که داشتن اطلاعات، چاره کار است.

از این‌رو پایگاه آموزش آنلاین فرادرس با سابقه‌ای روشن و انتقال علم به چند ده هزار دانشجو، این آمادگی را دارد که در زمینه‌های مختلف اعم از آموزش زبان، کامپیوتر، هنر، حسابداری، بورس، ریاضی و... در کنار شما باشد.

ارسال نظر