تاریخ انتشار: ۱۳:۱۴ - ۱۴ آذر ۱۴۰۰

بورس بالاخره روی سبز را دید

امروز شاخص کل بورس پس از چندین روز افت، بیش از ۸۴۰۰ واحد رشد کرد و در کانال یک میلیون و ۳۴۳ هزار واحد قرار گرفت.

اقتصاد ۲۴- امروز شاخص کل بورس پس از چندین روز افت، بیش از ۸۴۰۰ واحد رشد کرد و در کانال یک میلیون و ۳۴۳ هزار واحد قرار گرفت. شاخص هم‌وزن نیز امروز ۰٫۱۲ درصد رشد داشت.

ارزش کل معاملات در بورس امروز بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بود که نسبت به روز گذشته افت داشت. فولاد، شبندر، وغدیر و تاپیکو بیشترین تاثیر مثبت در شاخص کل امروز را داشتند. شبندر، شستا و بوعلی نیز پرتراکنش‌ترین نماد‌ها در بازار سهام امروز بودند.

شیمیایی، فلزات اساسی، خودرو و فرآورده‌های نفتی برترین گروه‌های صنعتی امروز بودند. پالایش، کیان و شبندر بیشترین ارزش معاملات امروز را به خود اختصاص دادند. این در حالی بود که نماد‌های فاراکح، شبندر و خگستر بیشترین حجم معاملات را داشتند.


بیشتر بخوانید: از وعده‌های بورسی مسئولان چه خبر؟


فرابورس نیز به تبعیت از بورس امروز رشد داشت. شاخص کل فرابورس امروز با ۷۴ واحد رشد در کانال ۱۹ هزار و ۲۰۹ واحد قرار گرفت. آریا، شگویا و غصینو بیشترین تاثیر در شاخص کل فرابورس امروز را داشتند.

محمدمهدی عشریه، کارشناس بازار سهام به رشد قیمت دلار اشاره و عنوان کرد: با رسیدن قیمت دلار سقف تاریخی خود، شرکت‌های صادرات‌محور در ادامه افزایش درآمد خواهند داشت؛ لذا بازار سرمایه امروز وضعیت بهتری داشت. به طور کلی با رشد انتظارات تورمی بازار سرمایه نیز اندکی بهبود می‌یابد.

وی ادامه داد: سهامداران کمی نسبت به افزایش سودآوری و کاهش ضرر‌ها امیدوار شده‌اند. در شاخص کل از نظر تکنیکی هنوز تغییر فاز به مدار صعودی مشهود نیست. اما برای تارگت اول تا یک میلیون و ۴۱۰ هزار واحد و برای تارگت‌های بعدی بین یک میلیون و ۵۸۰ هزار تا یک میلیون ۶۱۰ هزار واحد پیش‌بینی می‌شود.

ارسال نظر