تاریخ انتشار: ۰۴:۰۰ - ۱۵ آذر ۱۴۰۰

خسارات فوران آتشفشان در اندونزی + فیلم

بر اثر فوران آتشفشان سمرو در اندونزی ۱۳ نفر قربانی، حداقل ۴۱ زخمی و هزاران شهروند دیگر هم مجبور به تخلیه منازل خود شدند.

اقتصاد ۲۴- عبدالمهاری، سخنگوی هیئت ملی مدیریت بلایای اندونزی (BNPB) اعلام کرد که تعداد قربانیان فوران آتشفشان سمرو در جزیره جاوه اندونزی به ۱۳ نفر افزایش یافت و از این ۱۳ قربانی تاکنون دو نفر شناسایی شده‌اند.

با فوران آتشفشان سمرو، مرکز لرزه نگاری اروپا_مدیترانه (EMSC) اعلام کرد که زمین لرزه‌ای به بزرگی ۶ ریشتر جزیره هالماهرا را که متعلق به مجمع الجزایر اندونزی است را لرزاند. این زمین لرزه همچنین ازسوی سازمان زمین شناسی آمریکا (USGS) ثبت و قدرت آن اندازه گیری شد.

پیش از این، اعلام شده بودکه حداقل ۴۱ نفر در این حادثه زخمی و هزاران نفر دیگر هم مجبور به تخلیه منازل خود شدند.

روز گذشته، خبرگزاری محلی آنتارا گزارش داد خاکستر آتشفشانی تقریبا ۱۵ هزار متر بالا رفت و دولت استرالیا به خطوط هوایی خود درباره این آتشفشان هشدار داد.


بیشتر بخوانید:رسم عجیب مردم اندونزی در قرن ۲۱ +عکس


کوه سمرو قبلا در ژانویه امسال فوران کرده بود. دو ماه پیش نیز، در پی وقوع زمین لرزه ۴.۸ ریشتری در جزیره بالی اندونزی، ۳ نفر کشته و ۷ نفر مجروح شدند.

به گزارش مرکز زمین شناسی آمریکا، زمین لرزه ۴.۸ ریشتری در ۶۲ کیلومتری شهر بندری بالی و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین به وقوع پیوست. آن زمین لرزه باعث رانش زمین در یک منطقه تپه‌ای شد و دست کم دو نفر را کشت و دسترسی به سه روستا را قطع کرد.

ارسال نظر