اقتصاد ۲۴- فرج کمیجانی دبیرکل مجمع فرهنگیان ایران اسلامی در خصوص اخرین خبرها از نظام رتبه بندی معلمان در توییتر نوشت: متاسفانه خبرهای بدی از لایحه نظام رتبه بندی معلمان به گوش میرسد. گویا دولت و مجلس تفاهم کردند رتبه بندی را با رقم ۱۲۵۰۰ میلیارد تومان بااجرا از ٣١شهریور ۱۴۰۰ سرهم کنند در صدها را از ۲۵ درصد به (٢٠ درصد برای پایینترین رتبه) و ۷۵ درصدرا به (۶۰ ٪ برای بالاترین رتبه) تنزل داده اند.
بیشتر بخوانید: رتبه بندی معلمان یا سرهمبندی مطالبات فرهنگیان؟
در روزهای گذشته محمد حسن آصفری نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت بود ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرایی کردن رتبهبندی معلمان کشور هدفگذاری شده و قرار است که ۲۵ هزار میلیارد تومان آن نیمه دوم امسال برای تحقق این راهبرد مهم تخصیص شود، اما صبح امروز محمدباقر قالیباف رئیس مجلس گفت: ظرفیت دولت برای رتبه بندی معلمان ۲۵ هزار میلیارد تومان است و این لایحه به شکل قانونی پیگیری میشود.
در کنار توجه به کیفیت آموزش باید به حقوق دریافتی معلمان نیز توجه ویژه شود
رامین کریمینیا، نماینده سازمان معلمان ایران درباره دریافتی معلمان گفت: اگر این لایحه بخواهد اجرایی شود، با رقم حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان هم قابل اجرا خواهد بود، افزود: معلمان این لایحه را مساوی افزایش حق و حقوق خود میدانند، اما هدف اجرای آن چه میشود و نمایندگان برای آن چه خواهند کرد؟ طرح رتبهبندی به منظور افزایش کیفیت آموزش بوده است، به این معنا که معلمان به ارتقای عملکرد و شایستگی و توانمندی خود در طی رتبهبندی نایل شوند و یک رقابتی شکل بگیرد. در عین حال، اگر معلمی مشکل و دغدغه مالی داشته باشد، هر چقدر از توسعه شایستگیها سخن به میان بیاید، اجرای این طرح موفق نخواهد بود. در کنار توجه به کیفیت آموزش باید به جنبههای مالی و حقوق دریافتی معلمان نیز توجه ویژه شود.
وی گفت: مهمترین بخش در هر کشوری، حوزه آموزش است و کادر این بخش و کسانی که شغل آموزشی دارند نباید با فقر دست و پنجه نرم کنند. اگر به این مسئله توجه نشود، افزایش کیفیت و منزلت هم وجود نخواهد داشت. اینها به یکدیگر متصل هستند.