تاریخ انتشار: ۱۳:۴۸ - ۱۷ آذر ۱۴۰۰

پایان سبز بورس در هفته سوم آذر

بازار سهام در حالی سومین هفته از آذرماه را با رشد ۱۱ هزار واحدی در شاخص کل به پایان رساند که ارزش معاملات کل بورس حدود سه هزار میلیارد تومان بود.

اقتصاد ۲۴- بازار سهام در حالی سومین هفته از آذرماه را با رشد ۱۱ هزار واحدی در شاخص کل به پایان رساند که ارزش معاملات کل بورس حدود ۳ هزار میلیارد تومان بود. شاخص کل بورس امروز با ۰٫۸۵ درصد رشد در کانال یک میلیون و ۳۴۹ هزار واحد قرار گرفت. شاخص هم‌وزن نیز ۰٫۶۸ درصد رشد داشت.

امروز نماد‌های خساپا و خودرو پس از یک ماه تعلیق و همزمان با افزایش قیمت بین ۱۰ تا ۲۰ درصدی بازگشایی شدند. نماد‌های فملی، فولاد، خودرو و وغدیر بیشترین تاثیر مثبت در شاخص کل امروز را داشتند. با اینکه خودرو در ساعات پایانی بازار بازگشایی شد، اما به همراه دو نماد فملی و شستا جزو پرتراکنش‌ترین نماد‌های بازار سرمایه امروز بود.


بیشتر بخوانید: روند متعادل در بازار سهام


خودرو، فلزات اساسی و شیمیایی برترین گروه‌های صنعتی بازار سهام امروز شدند. پالایش، خودرو و کمند بیشترین ارزش معامله و خودرو، خبهمن و خگستر بیشترین حجم معامله را به خود اختصاص دادند.
شاخص کل فرابورس نیز با ۷۳ واحد رشد وارد کانال ۱۹ هزار و ۱۷۶ واحد شد و نماد‌های زاگرس، شگویا و سمگا بیشترین تاثیر را در شاخص کل فرابورس امروز داشتند.

برزو حق‌شناس کارشناس بازار سهام، گفت: افزایش نرخ‌هایی که امروز برای خودرویی‌ها صورت گرفته زیاد راضی‌کننده نیست. این افزایش نرخ‌ها بر اساس قانون هر ۶ ماه یکبار انجام می‌شود و بحث آزادسازی قیمت خودرو علی‌رغم اینکه در شعار‌ها بود هنوز اعمال نشده است. این افزایش قیمت‌ها برای جبران ضرر خودروسازان کافی نیست.

ارسال نظر