تاریخ انتشار: ۱۵:۳۷ - ۱۷ آذر ۱۴۰۰

اولاف شولتز رسما صدراعظم آلمان شد

اولاف شولتز امروز با رای اکثریت پارلمان رسما به عنوان صدر اعظم جدید آلمان انتخاب شده و ائتلاف سه گانه احزاب سوسیال دموکرات، سبز‌ها و لیبرال دموکرات برای اولین بار در تاریخچه جمهوری فدرال آلمان تشکیل شد

اقتصاد ۲۴-مایندگان پارلمان آلمان، اولاف شولتز رهبر حزب «سوسیال دموکرات» را به‌عنوان رئیس کابینه این کشور انتخاب کردند و به این ترتیب به ۱۶ سال زمامداری آنگلا مرکل پایان دادند.
اولاف شولتز در ائتلاف سه گانه احزاب سوسیال دموکرات، سبز‌ها و لیبرال دموکرات برای اولین بار در تاریخچه جمهوری فدرال آلمان؛ صدر اعظم این کشور شد.
اولاف شولتز وعده داده است که آلمانِ دهه آینده را با برنامه های بزرگ مسکن‌سازی، افزایش حداقل دستمزد و یک صنعت بدون CO2 رهبری کند. وی رهبری حزب سوسیال دموکرات‌ها را در انتخابات ماه سپتامبر و در برابر بلوک محافظه‌کار دموکرات مسیحی و سوسیال دموکرات مسیحی که نزدیک به آنگلا مرکل بودند بر عهده داشت.پس از ۱۶ سال زمامداری آنگلا مرکل، اتحادیه احزاب مسیحی آلمان، متشکل از دو حزب دموکرات مسیحی و سوسیال مسیحی، به نازل‌ترین سطح آرا در طول تاریخ فعالیت خود سقوط کرد و در نهایت انتخابات را به رقیبش واگذار کرد. هرچند که حزب سوسیال دموکرات نیز موفق به کسب اکثریت آراء نشد و مجبور به تشکیل کابینه ائتلافی شد.

ارسال نظر