تاریخ انتشار: ۱۴:۰۴ - ۲۰ آذر ۱۴۰۰

واکنش‌های توییتری به ارقام بورسی بودجه

لایحه بودجه ۱۴۰۱ فردا تقدیم صحن علنی مجلس شورای اسلامی می‌شود. در حالی که بسیاری از کارشناسان نگران تاثیرات منفی این لایحه بر بازار سهام هستند، امروز زمزمه‌هایی از آن به گوش رسید.

اقتصاد ۲۴- لایحه بودجه ۱۴۰۱ فردا تقدیم صحن علنی مجلس شورای اسلامی می‌شود. در حالی که بسیاری از کارشناسان نگران تاثیرات منفی این لایحه بر بازار سهام هستند، امروز زمزمه‌هایی از این لایحه به گوش رسید که واکنش فعالان بازار سهام و کارشناسان اقتصادی را به دنبال داشت.

محمدهادی سلیمی‌زاده، روابط عمومی سازمان بورس و اوراق بهادار، امروز در توییتی از خبر‌های خوش لایحه بودجه برای بازار سهام خبر داد. وی در توییتر خود نوشت: «‏اخبار بسیار خوبی از ‎#بودجه ۱۴۰۱ به گوش میرسد. از کاهش چشمگیر فروش ‎#اوراق در سال آتی تا بودجه مستقل برای ‎#صندوق_تثبیت و ثابت ماندن نرخ خوراک پتروشیمی ها، در کنار کاهش ۵ درصدی مالیات شرکت‌ها همه نشان دهنده عزم یکپارچه دولت برای بازگرداندن ریل بازار به مسیر اصلی خود می‌باشد.»


بیشتر بخوانید: افت ۵ هزار واحدی شاخص کل


در ادامه علی چشمی، کارشناس اقتصادی نیز در توییتی عنوان کرد: «‏کسی که بگه ‎#بودجه بدون کسری بسته شده یعنی نمی‌دونه پولی که از محل درآمد به دست میاد با پولی که از محل فروش طلا و املاک و سهام و اوراق میاد خیلی فرق داره. همه دریافتی‌ها، ‎#درآمد نیست.»

همچنین توییت‌های دیگری نیز در واکنش به این موضوع منتشر شد که در ادامه برخی از آن‌ها را می‌خوانیم:
«در بودجه سهم فروش نفت از ۲۳۰ هزار میلیارد تومان در سال جاری به حدود ۴۰۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است و درآمد‌های مالیاتی در سال آینده ۷۰ درصد رشد دارد! پ. ن: مالیات رو قراره از کی بگیرند؟»

«‏در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، برای ‎#اولین_بار ‎#کل_مبلغ_مالیات معاملات در بورس ‎#تماما برای ‎#حمایت_از_بازار به صندوق تثبیت واریز خواهد شد. این علاوه بر واریز ۱ درصد منابع صندوق توسعه به صندوق تثبیت بازار خواهد بود.»

ارسال نظر