تاریخ انتشار: ۱۳:۵۶ - ۲۷ آذر ۱۴۰۰
امروز صورت گرفت:

افتتاح نمایشگاه عکس و پوستر کاروان هنری روایت حبیب در منطقه آزاد اروند

نمایشگاه عکس و پوستر کاروان هنری «روایت حبیب» شامل ۸۰ اثر از هنرمندان شاخص مرکز هنر‌های تجسمی با موضوع سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در محل سازمان منطقه آزاد اروند، گشایش یافت.

اقتصاد ۲۴-معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند در آئین افتتاح این نمایشگاه که در آستانه دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی برگزار شد؛ ضمن گرامی داشت یاد و خاطره این شهید بزگوار، حاج قاسم سلیمانی را متعلق به همه جهان اسلام دانست و گفت: همه ما می‌دانیم که جغرافیای منطقه آزاد اروند (آبادان و خرمشهر) شاهد جانفشانی‌های شهدای بسیاری در طول ۸ سال دفاع مقدس بوده؛ تا جایی که ۵۰ هزار شهید گگون کفن جان خود را در این منطقه تقدیم خاک وطن کردند.

قدرت اله طمیمیان با اشاره به تعلق خاطر شهید سلیمانی به شهر‌های آبادان و خرمشهر، افزود: شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی طی ۸ سال دفاع مقدس در عملیات‌های مختلف در همین منطقه حضور داشتند و در حادثه سیل خوزستان سال ۱۳۹۸ کمک‌های بسیار با ارزشی به مردم این استان کردند و هر گاه به حضورشان در هر عنوانی نیاز بود؛ همواره نفر اول بودند.


بیشتر بخوانید: برگزاری شب خاطره روایت حبیب در منطقه آزاد اروند


طمیمیان، استمرار راه و مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی را یک وظیفه دانست و اذعان داشت: حاج قاسم یک نفر نبود؛ بلکه یک مکتب بود که با رفتن ایشان بی تردید راه و مسلکش توسط جوانان در گام دوم انقلاب، ادامه پیدا خواهد کرد.

وی در خصوص نمایشگاه عکس و پوستر کاروان هنری «روایت حبیب»، خاطرنشان کرد: آثار نمایشگاه مذکور شامل مجموعه آثاری از عکس‌ها و پوستر‌هایی است که هنرمندان سراسر کشور با عشق و ارادت به مقام شهید حاج قاسم سلیمانی تولید کرده اند که در این میان می‌توان به هنرمندانی نظیر حسن روح الامین، صابر شیخ رضایی، محمدرضا دوست محمدی و دیگر هنرمندان شاخص اشاره کرد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند، تصریح کرد: این رویداد فرهنگی و هنری که به همت بنیاد حفظ و نشر آثار شهید سپهبد قاسم سلیمانی (مکتب حاج قاسم) و با همکاری حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار می‌شود، از ۱۱ آذرماه ۱۴۰۰ به مدت یک ماه در ۱۰ استان مختلف اجرا خواهد شد.

کرمان، اصفهان، زنجان، کردستان، خوزستان، بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی، استان‌های میزبان «کاروان هنری روایت حبیب» هستند و اختتامیه این برنامه در تهران برگزار می‌شود.

«کاروان هنری روایت حبیب» که تاکنون حضور در شهر‌های کرمان، اصفهان، زنجان و سنندج را تجربه کرده است، در ادامه سفر‌های خود در حال حاضر مهمان منطقه آزاد اروند است.

منبع: منطقه آزاد اروند
ارسال نظر