تاریخ انتشار: ۱۳:۳۹ - ۲۹ آذر ۱۴۰۰
تحلیل معاملات بازار بورس امروز ۲۹ آذر ماه؛

رشد ۹.۸ هزار واحدی شاخص کل بورس/ کدام نمادها پرتقاضا شدند؟

شاخص کل بورس امروز (۲۹ آذر ماه) با رشد ۹ هزار و ۸۰۰ واحدی به رقم یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد رسید.

اقتصاد۲۴- در پایان معاملات امروز (۲۹ آذر ماه) شاخص کل بورس با افزایش ۹هزار و ۸۰۰ واحدی همراه بود و به این ترتیب توانست به کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد بازگردد. این درحالی است که روز گذشته بازار روندی نزولی را طی کرده بود. شاخص کل هم‌وزن نیز طی معاملات امروز بازار با ۴۰۰ واحد افزایش به ۳۴۳ هزار و ۹۰۰ واحد رسید.

نماد‌های بورسی که امروز تاثیر مثبتی در معاملات بازار داشتند شامل فولاد، پارسان، فارس، وبملت، کگل، فملی، و و تجارت بودند و نماد‌های پرتراکنش امروز نیز خودرو، کالا، شستا، برکت، خساپا، فولاد و و تجارت بودند.


بیشتر بخوانید: بازار بی‌جان سهام در انتظار تزریق پول


همچنین مطابق پیغام نهاد‌های ناظر؛ نماد معاملاتی شرکت بیسکویت گرجی (غگرجی ۱) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف، متوقف گردید. نماد مذکور روز معاملاتی بعد بصورت حراج ناپیوسته و بدون محدودیت دامنه نوسان قیمت بازگشایی خواهد شد. نماد معاملاتی شرکت کشت و صنعت چین چین (غچین ۱) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب، متوقف شد. صندوق سرمایه گذاری سهامی اهرمی کاریزما (اهرم)، از نوع صندوق‌های سهامی اهرمی بوده که سازوکار متفاوتی نسبت به سایر انواع صندوق‌های سهامی قابل معامله دارد. سرمایه گذاران باید پیش از اقدام به شرکت در پذیره نویسی و یا انجام معامله در این صندوق، نسبت به نحوه عملکرد صندوق در خصوص تخصیص بازدهی به اشخاص و ریسک‌های موجود در این زمینه آگاهی کامل داشته باشند. نماد معاملاتی شرکت صنعت غذایی کورش (غکورش) نیز با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب با محدودیت نوسان قیمت آماده انجام معامله می‌باشد. همچنین طبق اطلاعیه منتشره در تارنمای کدال به نشانی codal.ir توقف نماد معاملاتی شرکت کارت اعتباری ایران کیش (رکیش ۱)، با توجه به عدم رعایت ضوابط افشای اطلاعات با اهمیت حداکثر برای ۲ روز کاری ادامه می‌یابد. نماد معاملاتی شرکت‌های کارخانه‌های تولیدی و صنعتی ثابت خراسان (قثابت)، فرآورده‌های نسوز ایران (کفرا)، تولید محور خودرو (خمحور) با توجه به عدم کشف قیمت در روز معاملاتی قبل بدون محدودیت نوسان قیمت با استفاده از مکانیزم حراج آماده انجام معامله است. نماد معاملاتی شرکت حق تقدم عادی شرکت معدنی املاح ایران (شاملاح) با توجه به عدم کشف قیمت در روز معاملاتی قبل بدون محدودیت نوسان قیمت با استفاده از مکانیزم حراج آماده انجام معامله است. همچنین تعداد ۹.۴۴۴.۴۴۴ سهم از سهام ناشی از سلب حق تقدم در افزایش سرمایه شرکت پارس دارو در نماد دپارسح از روز سه شنبه مورخ ۱۴۰۰/۰۸/۰۴ شروع به پذیره نویسی گردیده است. توجه به موارد ذیل ضروری است: ۱-پذیره نویسی با قیمت ثابت ۴۵/۰۰۰ ریال صورت می‌گیرد. ۲-مهلت پذیره نویسی عمومی تا تاریخ ۱۴۰۰/۰۹/۳۰ می‌باشد، لذا نماد معاملاتی مذکور در هر زمان که تمامی سهام مورد پذیره نویسی به فروش برسد متوقف می‌گردد. ۳-کلیه سفارش‌ها می‌بایست به صورت معتبر تا لغو در سامانه ثبت شود. به منظور کسب اطلاعات بیشتر به اطلاعیه منتشر شده در سایت کدال به شماره پیگیری ۸۰۷۹۴۳ مورخ ۱۴۰۰/۰۷/۲۸ مراجعه شود.

در معاملات بازار بورس امروز، نماد‌های بورسی وبملت، ونوین، شاملا، سهرمز، حتاید، وتجارت و لپارس بیشترین افزایش قیمت و نماد‌های خنصیر، بشهاب، ولغدر، غشاذر، شفا، کبورس، فمراد بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

همچنین بیشترین تقاضا مربوط به نماد‌های افران، پارند، کمند، سپر، وبملت و ارمغان بوده است و نماد‌های بورسی دپارسح، وسرضوی، وسخوز، سپر، کالا و کارین بیشترین عرضه را در بازار امروز انجام دادند.

شرکت‌های بورسی فولاد، وبملت، پارسان، فارس، کگل، فملی و وتجارت بیشترین ارزش بازار را به خود اختصاص دادند و شرکت‌های قزوین، کفرا، کخاک، فسازان، ما غپینو، ولساپا و شاملا افزایش سرمایه انجام دادند.

همچنین در معاملات بازار فرابورس امروز (۲۹ آذر ماه) نیز شاخص کل با ۹ واحد کاهش به ۱۸ هزار و ۴۰۰ واحد رسید.

ارسال نظر