تاریخ انتشار: ۱۷:۳۳ - ۲۹ آذر ۱۴۰۰

دستور دادستان کل کشور برای پیگیری پرونده صرافی کریپتولند

دادستان کل کشور در دیدار با نمایندگان کاربران صرافی کریپتولند دستور داد که جلسه‌ای با حضور دادستان تهران و قاضی پرونده برای پیگیری این پرونده تشکیل شود.

اقتصاد ۲۴- پرونده صرافی کریپتولند یکی از پرونده‌های کثیرالشاکی حوزه رمزارز‌ها است که پس از دستگیری مدیرعامل آن در تیرماه امسال، کاربرانش با پیگیری‌های بسیار خواستار تعیین تکلیف سرمایه خود در این صرافی هستند. به گفته نماینده دادستان تا کنون بیش از ۳۰ هزار کاربر در این پرونده جهت دریافت موجودی ارزی و ریالی خود در سایت گرداب فرم پر کرده اند، با این حال به نظر می‌رسد تعداد شکات و مالباختگان در این پرونده بیشتر از این آمار باشد.

با این همه اگرچه سینا استوی مدیرعامل این صرافی هنوز در بازداشت است و سرمایه کاربران مسدود شده و پرونده در حال رسیدگی است، اما کاربران این صرافی معتقدند که رسیدگی به پرونده صرافی کریپتولند کُند است و کسی پاسخگوی شکایت آن‌ها نیست.

صبح امروز نمایندگان شکات این پرونده در حاشیه بازدید دادستان کل کشور از مرکز ارتباطات مردمی قوه قضائیه با وی دیدار کردند و درخواست‌ها و مطالبات خود را با دادستان کل کشور در میان گذاشتند.


بیشتر بخوانید: کاربران کریپتولند دست به دامن رهبری شدند


دادستان کل کشور در پاسخ به شکات این پرونده با گلایه از ورود مردم به حوزه‌هایی که در آن‌ها ضوابط مشخصی وجود ندارد، اظهار کرد: رمزارز‌ها نه هنوز قانون دارند نه مجوز قانونی دارند و نه معلوم است که تهش به کجا می‌خورد! حالا اگر کسی از طریق جهل به قانون وارد یک معرکه‌ای شود، باید یقه چه کسی را بگیرد؟

وی افزود: متاسفانه امروز رمزارز‌ها موجب آسیب شده است و عده‌ای از مردم به دلیل عدم توجه به عواقب آن دچار مشکل می‌شوند و احیانا توسط افراد کلاهبردار به دام می‌افتند.

منتظری با تأکید بر ضرروت تعیین تکلیف حوزه رمزارز‌ها گفت: ما درباره موضوع رمزارز‌ها با بانک مرکزی و وزارت اقتصادی درباره نامه نگاری کردیم تا وضعیت این حوزه را مشخص کنند، ولی هنوز تکلیف موضوع رمزارز‌ها مشخص نیست.

منتظری در پایان دستور داد که جلسه‌ای با حضور دادستان تهران و قاضی پرونده برای پیگیری این پرونده تشکیل شود.

ارسال نظر