تاریخ انتشار: ۱۶:۱۹ - ۳۰ آذر ۱۴۰۰

رئیس سازمان استاندارد: نوآوری با تغییر رقم می‌خورد

رییس سازمان ملی استاندارد ایران در بازدید از نمایشگاه دستاورد‌های فناورانه ناحیه نوآوری شریف گفت: روند روبه رشد توسعه فناوری و دستاورد‌های علمی جوانان کشورمان غرورآفرین است.

اقتصاد ۲۴ - رییس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به نقش حاکمیتی سازمان ملی استاندارد ایران و ماموریت‌ها و وظایفی که قانونگذار بر عهده این سازمان قرار داده گفت: یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های ما کمک به رشد و توسعه شرکت‌های دانش بنیان با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.

دکتر اسلام‌پناه در همین زمینه افزود: با کمک جامعه نخبگان، در تدوین استاندارد‌های ملی با رویکرد ایرانی اسلامی گام‌های موثری را برمی داریم.

وی تاکید کرد: سازمان ملی استاندارد ایران نیازمند بازسازی برمبنای نوآوری، خلاقیت و ابتکار عمل است تا زیست بوم داخلی خودمان را بومی کنیم.

دکتر اسلام پناه افزود: مدیریت نوآوری و تحول استراتژیک؛ وظیفه تولید ثروت را عهده دار است و مزیت رقابتی زیست بوم ساخت داخل، تحولی مبتنی بر هوش همکارانه است. وی تاکید کرد: استاندارد نوآوری در بازار‌های با اثر شبکه‌ای برای نوآوری نیاز به بیزینس مدل دارد و نخبگان وجوانان نخبه؛ قهرمانان محصول، خدمت و نوآوری اند و برای نوآوری نیاز به تغییر واقعیت مجازی داریم.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران دستیابی به اوج فناوری را با استفاده از نیرو‌های جوان متخصص امیدوارکننده دانست و گفت: لازم است با تقویت ظرفیت‌های ایجاد شده غفلت بزرگی که در زمینه فناوری‌ها نوین ایجاد شده را جبران کرد.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران در دیدار با رییس و معاونان دانشگاه صنعتی شریف داشت بر گسترش همکاری‌های ارکان سازمان و دانشگاه تاکید کرد و اظهارداشت: سازمان ملی استاندارد ایران، سازمان مردمی و ماموریت‌های آن ناظر بر حق الناس است.

وی همکاری با مجامع علمی و دانشگاهی را افتخاری برای صنعت کشور دانست و تصریح کرد: ارتباط بین استاندارد و دانشگاه در سایر حوزه‌ها عمیق‌تر می‌شود.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران در ادامه از آزمایشگاه مرجع دانشگاه صنعتی شریف نیز بازدید کرد.

در نمایشگاه دستاورد‌های فناورانه ناحیه نوآوری شریف، دستاورد‌های استادان و دانش آموختگان این دانشگاه در چهار حوزه؛ «صنایع معدنی»، «صنایع شیمیایی و مواد پیشرفته»، «نفت، گاز و پتروشیمی» و «آب و انرژی و محیط زیست» در معرض دید عموم قرار گرفت.

منبع: روابط عمومی سازمان ملی استاندارد ایران

ارسال نظر