تاریخ انتشار: ۱۳:۱۹ - ۰۲ دی ۱۴۰۰
نیروی دریایی آمریکا مدعی شد؛

توقیف محموله تسلیحاتی ایران به مقصد یمن

ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا طی بیانیه‌ای مدعی شد که این کشتی در تلاش جهت تحویل محموله تسلیحاتی قاچاق ایران به حوثی‌های یمن بوده است. آمریکا کشتی ماهیگیری حامل ۱۴۰۰ قبضه تفنگ کلاشینکف را در دریای عمان توقیف کرد

اقتصاد ۲۴-نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا در یک کشتی ماهیگیری که گفته می‌شود منشا آن ایران است و در راه یمن بوده، محموله تسلیحاتی قاچاق کشف و ضبط کرد.بر این اساس کشتی‌های گشت‌زنی نیرو‌های دریایی آمریکا عملیاتی را علیه کشتی ماهیگیری که در آب‌های عمان و پاکستان و در شمال دریای عرب در حال حرکت بوده است، اجرا کردند.این نیرو‌ها در داخل این کشتی که ۵ سرنشین یمنی داشته، ۱۴۰۰ کلاشنیکف و ۲۲۶ هزار و ۶۰۰ گلوله کشف و ضبط کرده‌اند.ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا طی بیانیه‌ای مدعی شد که این کشتی در تلاش جهت تحویل محموله تسلیحاتی قاچاق ایران به حوثی‌های یمن بوده است.
در این بیانیه آمده است: "ناوگان پنجم ایالات متحده ۲۰ دسامبر حدود ۱۴۰۰ هزار قبضه تفنگ تهاجمی‌ای کی ـ ۴۷ (AK-۴۷) و ۲۲۶.۶ هزار فشنگ را از یک کشتی ماهیگیری بدون مالکیت دولتی در شمال دریای عمان کشف و ضبط کرد".
ارتش آمریکا اعلام کرد: "این کشتی بدون تابعیت، طبق برآورد ما، از ایران در آب‌های بین‌المللی در مسیری حرکت می‌کرد که در طول تاریخ از آن برای قاچاق سلاح برای حوثی‌ها در یمن استفاده می‌شده است".
ایران اتهامات مبنی بر ارسال محموله تسلیحاتی به حوثی‌ها در یمن را رد می‌کند.

آناتولی

ارسال نظر