تاریخ انتشار: ۱۴:۱۸ - ۰۴ دی ۱۴۰۰

به دوشنبه امیدوار نباشید؛ حذف پرسپولیس و استقلال از آسیا

ناآشنا بودن فدراسیون فوتبال ایران به قوانین کنفدراسیون فوتبال آسیا دو باشگاه پرسپولیس و اسقلال را در خطر حذف از رقابت‌های آسیا قرار داده است.

اقتصاد۲۴- دو باشگاه استقلال و پر سپولیس دو تیم پرطرفدار آسیا در آستانه حذف از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیای فصل پیش رو و فصل آینده قرار دارند. کنفدراسیون فوتبال آسیا اخیرا نامه‌ای به فدراسیون فوتبال ایران ارسال کرده است و در آن ایراداتی را به این دو باشگاه وارد کرده است.

طبق شنیده‌ها کنفدراسیون فوتبال آسیا بیش از هزار صفحه فرم و لیست و مدرک ناقص از استقلال و پرسپولیس دارد. طبق شنیده‌ها کنفدراسیون فوتبال آسیا نسبت به به دو باشگاه ایرانی بسیار حساس شده و حالا هر دو باشگاه درآستانه حذف شدن هستند.

البته حذف شدن یا نشدن این دو باشگاه به متن نامه ۲۲ دسامبر کنفدراسیون فوتبال آسیا بستگی دارد اگر در این نامه اعلام شده باشد سرخ آبی‌ها ابهاماتی را برطرف کنند این شانس هنوز برای این دو با شگاه وجود دارد که این دو باشگاه به لیگ قهرمانان آسیا برگردند، اما اگر AFC از استقلال و پرسپولیس دفاعیه خواسته باشد یعنی تصمیم برای حذف این دو باشگاه گرفته شده است.


بیشتر بخوانید: آخرین وضعیت حضور استقلال و پرسپولیس در آسیا


یک منبع آگاه در فدراسیون فوتبال اعلام کرد که کنفدراسیون فوتبال آسیا در نامه‌ای که برای فدراسیون فوتبال فرستاده ۱۷ مورد از پرسپولیس و ۱۵ مورد از استقلال ایراد گرفته است. از بدهی‌ها، مشکلات مالی و روشن نبودن صورت‌های مالی، نکته جالب‌تر اینکه در همین ایراداتی که از این دو باشگاه گرفته شده است در هر بند نزدیک به چند مورد سوال دیگر هست که AFC از دو باشگاه پرسیده است. ایراد‌های پرسپولیس در ۶۲۲ صفحه و ایراد‌های استقلال در ۴۹۰ صفحه از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا لیست شده است.

به نظر می‌رسد ناآشنا بودن فدراسیون فوتبال ایران به قوانین کنفدراسیون فوتبال آسیا دو باشگاه پرسپولیس و اسقلال را در خطر حذف از رقابت‌های آسیا قرار داده است و در صورتی که جواب‌های استقلال و پرسپولیس از نگاه کنفدارسیون آسیا قانع کننده نباشد هر دو باشگاه از فوتبال آسیا حذف می‌شوند.

صحبتی که شب گذشته تلویحا حسن کامرانی‌فر به عنوان دبیر کل فدراسیون فوتبال نیز بر آن صحه گذاشت و به نوعی حذف این باشگاه را از آسیا به طور غیررسمی اعلام کرد.

ارسال نظر