تاریخ انتشار: ۲۱:۲۷ - ۰۷ دی ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

افشاگری درباره علت برگشت محصولات صادراتی

سال‌ها ست سمومی که سازمان بهداشت جهانی استفاده آن‌ها را در محصولات خوراکی ممنوع کرده، استفاده نمی‌شود، اما میزان مصرف نیترات و کود اوره در ایران فراتر از حد استاندارد است.

اقتصاد۲۴- سال‌ها ست سمومی که سازمان بهداشت جهانی استفاده آن‌ها را در محصولات خوراکی ممنوع کرده، استفاده نمی‌شود، اما میزان مصرف نیترات و کود اوره در ایران فراتر از حد استاندارد است.

مسوولان می‌گویند، کشاورزی نمونه است که در هر هکتار تولید بیشتری داشته باشد و، اما اینکه این افزایش تولید به چه قیمتی است اصلا برای آن‌ها ملاک نیست و بابت این موضوع جایزهماشین پراید می‌دهند در حالی که بهتر است این کشاورز را برای دوره‌های آموزشی جدی کشاورزی بفرستند تا آموزش صحیحی در خصوص استفاده از کودو سم به او بدهند.

شرایط فعلی ما و قطعی روابط بین‌المللی باعث شده تا کشاورزی مدرن و صحیحی نداشته باشیم.»


بیشتر بخوانید:  فلفل دلمه‌های برگشت خورده از روسیه در ایران ۵ هزار تومان فروخته شد


او افزوده: «دلیل دیگر استفاده از آب پسماند‌ها است که بیشتر در کلان شهر‌ها مانند شیراز، جنوب تهران، اصفهان و مشهد استفاه می‌شود.

بنده یک دهه پیش، اعلام کرد میزان سرب در پیاز‌های جنوب تهران بیش از ۸ برابر استاندارد جهانی است، ولی عملا اعلام کردن ما نمی‌توانیم این آمار‌ها را اعلام کنیم و همان زمان با من برخورد شد که چرا شما امار‌های محرمانه را منتشر می‌کنید در صورتی که سوال اصلی این است که چرا مواد غذایی الوده در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

رویه‌ی غالب در حکومت این است که به جای اینکه مشکل را حل کنیم صورت مسئله را پاک می‌کنیم.»

منبع: دیده بان
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
سهند
۱۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
تورا مسولین ما را ببنید که چگونه مدیریت می کنند محصولات کشاورزی ما را، که کشور مانند ترکمنستان که 30 سال بیشتر عمر ندارد محصولات ما را قبول نمی کنند، یا هندوستان با آن همه کثافت در خیابان‌ها و وضعیت بهداشتی مردم شان که میوه ما را برگشت می دهد، ننگ بر این مسولین کشور ی بی لیاقت، بی تدبیر و،،،،
ارسال نظر