تاریخ انتشار: ۱۱:۳۸ - ۱۱ دی ۱۴۰۰
افزایش ۱۱۰ برابری قیمت ویلا در رامسر

ویلا در کدام شهر‌ها ارزان شد؟

بر اساس قیمت ویلا در برخی از شهر‌های مازنداران، فهرستی از متوسط قیمت ویلا به همراه تغییرات قیمتی در یک سال گذشته به دست آمده است. کدام شهر‌های بیش‌ترین و کم‌ترین افزایش قیمت را داشتند؟

اقتصاد ۲۴ - بنا بر داده‌های سایت دیوار، فهرستی از متوسط قیمت فروش ویلا به همراه درصد تغییرات قیمت آن‌ها به دست آمده است.

با توجه به جدول زیر، رامسر با ۱۱۰ درصد رشد قیمت ویلا، در بین شهر‌های زیر در مازندران بیش‌ترین افرایش قیمت را ثبت کرده است.

بعد از شهر رامسر، شهر بابل با افزایش ۶۵ درصدی قیمت ویلا همراه بوده است. قیمت ویلا در آذر ۱۴۰۰ در شهر بابل به طور متوسط ۱۰٫۶ میلیون تومان ثبت شده است.

شهر‌های آمل و چالوس با افزایش قیمت حدود ۴۵ درصدی فروش ویلا در یک سال گذشته همراه بودند. متوسط قیمت ویلا در چالوس به ۱۴ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

فریدون کنار با افزایش قیمت ۲۷ درصدی و محمود آباد با افزایش قیمت ۲۵ درصدی از دیگر شهر‌هایی بودند که افزایش قیمت زیادی را ثبت کردند.

بر اساس آگهی‌های دیوار، شهر‌های آمل، بابل، تنکابن و چالوس از آبان ۱۴۰۰ تا آذر ۱۴۰۰ با کاهش قیمت ویلا همراه بودند. در مقابل هیچ کدام از شهر‌های زیر در یک سال گذشته (آذر ۹۹ تا آذر ۱۴۰۰) کاهش قیمتی نداشته است.


بیشتربخوانید:ییلاق تهران چند ویلای غیرمجاز دارد؟


کم‌ترین میزان افزایش قیمت ویلا را در یک سال گذشته در برخی از شهر‌های مازنداران، شهر تنکابن با افزایش ۱۰ درصد بوده است.

در جدول زیر متوسط قیمت فروش ویلا در برخی از شهر‌های مازندارن، به همراه درصد تغییر قیمت آن‌ها را مشاهده می‌کنید.

صندوق مسکن در لایحه بودجه سال آینده نداریم

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: دولت در صندوق مسکن برای سال ۱۴۰۱ چیزی را پیش بینی نکرده است و چیزی به نام صندوق در بودجه سال آینده نداریم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به تاسیس صندوق ملی مسکن برای اجرای این قانون افزود: قرار بود دولت منابعی را در این صندوق تعریف کند که تلفیقی از منابع بانکی ۱۸ درصد، تسهیلات قرض الحسنه دولت در این صندوق و دارای سود بانکی ۱۰ تا ۱۲ درصد باشد، تا مردم از این ظرفیت و تسهیلات بانکی در حوزه مسکن استفاده کنند.

منبع: تجارت نیوز
ارسال نظر