تاریخ انتشار: ۰۹:۴۷ - ۱۲ دی ۱۴۰۰

واکنش عضو شورای شهر به پدیده اتوبوس‌خوابی

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در مورد پدیده اتوبوس خوابی واکنش نشان داد.

اقتصاد ۲۴- عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در مورد پدیده اتوبوس خوابی واکنش نشان داد و گفت: ما در ستاد سمن‌ها سعی داریم از توان سازمان‌های مردم نهاد در این زمینه استفاده کنیم و از آن‌ها بخواهیم برای این پدیده که زائیده شرایط اقتصادی کشور است، فکری کنند.

سید احمد علوی با اشاره به پدیده اتوبوس خوابی در بی ار تی گفت: از گذشته شاهد بودیم که به خصوص در زمستان معتادان بدون مکان، برای خوابیدن سوار اتوبوس‌های خط شبانه شده و در طول مسیر می‌خوابیدند.

وی با بیان اینکه، اما حالا براساس گزارشات واصله شاهد آن هستیم که پدیده جدیدی در اتوبوس‌های بی آرتی که خط شبانه روزی هستند رخ داده و آنهم خوابیدن افراد غیر معتاد در اتوبوس است، گفت: مسئولان شهرداری اعلام کردند که این افراد ظاهر موجه‌ای داشته و معتاد نیستند و حتی شاغل هستند، اما توان پرداخت کرایه خانه یا کرایه مهمان سرا را ندارند به همین دلیل اتوبوس را برای خوابیدن انتخاب می‌کنند چراکه هم امنیت دارد و هم در این شب‌های سرد، گرم است.

علوی با اشاره به اقدامات شهرداری تهران گفت: شهرداری تهران گرمخانه دارد که صرفا مخصوص معتادان نیست، اما این افراد مایل نیستند که از این گرمخانه بنا به دلایل مختلف از جمله هم نشینی با معتادان و مسیر طولانی استفاده کرده و در آنجا مستقر شوند.


بیشتر بخوانید:  واکنش زاکانی به پدیده اتوبوس‌خوابی در تهران


وی با اشاره به اینکه رانندگان اتوبوس نمی‌توانند بین اتوبوس خواب و مسافر تفکیکی قائل شوند و نمی‌توانند اجاره نامه یا سند خانه مسافران را ببینند و بعد به آن‌ها اجازه ورود دهند، ادامه داد: ما در ستاد سمن‌ها سعی داریم از توان سازمان‌های مردم نهاد در این زمینه استفاده کنیم و از آن‌ها بخواهیم برای این پدیده که زائیده شرایط اقتصادی کشور است، فکری کنند.
علوی به راه اندازی کمیته‌ها و کارگروه‌های تخصصی سمن‌ها نیز اشاره کرد و گفت: هفته گذشته کمیته اجتماعی ما تشکیل شد که یکی از اهداف ایجاد آن استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم در حل معضلات شهری است و قرار است موضوع اتوبوس خوابی نیز به عنوان یک معضل در کارگروه‌های این کمیته مطرح و سمن‌های مرتبط پای کار بیایند.

منبع: ایسنا
ارسال نظر