تاریخ انتشار: ۱۰:۴۹ - ۱۳ دی ۱۴۰۰

سوله‌های بحران به اتوبوس‌خواب‌ها می‌رسد؟

سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران گفت: سوله‌های بحران به کارتن‌خواب‌ها و افراد بی‌خانمان داده نمی‌شود.

اقتصاد ۲۴ -  چندی پیش بود که گزارشی از اتوبوس‌خواب‌ها در رسانه‌ها دست به دست می‌شد و این موضوع مسئولین را وا داشت تا تدابیری برای این قشر از جامعه در نظر بگیرند، امروز خبری از سوله‌های بحران در تهران به گوش می‌رسد که باید دید مختص چه کسانی است؟

علی نصیری، ادامه داد:‌ اینکه تصور شود قرار است سوله‌های بحران به کارتن‌خواب‌ها و افراد بی‌خانمان داده شود، تصور درستی نیست. این سوله‌ها تعریف و کاربری خاص خود را دارند، اما بنا شد تا در برخی از شب‌های سرد که گرمخانه‌ها و دیگر مراکز ظرفیتشان تکمیل شده بود، از طریق هماهنگی با سازمان مدیریت بحران شهر تهران و آن هم برای همان شب برخی افراد به این سوله‌ها برده شوند.

وی با تاکید بر اینکه این یک تصمیم دائمی نیست، گفت: به هر حال ممکن است در برخی از مناطق ظرفیت گرمخانه‌ها تکمیل شود، جان افراد هم برای ما بسیار مهم است و به همین دلیل نیز اعلام کردیم که در صورت درخواست معاونت اجتماعی ما برای یک شب سوله را به این افراد اختصاص می‌دهیم تا در فضایی گرم شب را به صبح برسانند.

اما اینطور نیست که این افراد در این سوله‌ها بمانند و بتوانند در روزهای آینده نیز به آن مراجعه کنند. برای دفعات دیگر نیز باید هماهنگی‌ها انجام شود و اگر باز هم ظرفیتی وجود نداشت، ما این فضاها را اختصاص می‌دهیم.


بیشتر بخوانید: عضو شورا: باید با اتوبوس‌خوابی برخورد کرد


نصیری با بیان اینکه تاکنون با درخواست معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و برای دو شب از ظرفیت برخی از این سوله‌ها برای اسکان افراد بی‌خانمان استفاده شده است، گفت:‌ ما این آمادگی را داریم که برای حفاظت از جان مردم از امکاناتمان استفاده کنیم، اما شهروندان نیز خیالشان راحت باشد که کاربری سوله‌ها مختص مدیریت بحران است.

سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران درباره تبدیل برخی از سوله‌ها به اماکن ورزشی و تأمین امنیت این سوله‌ها نیز افزود:‌ تمام سوله‌ها به اماکن ورزشی تبدیل نشده است و عمدتا نیز سوله‌هایی را اختصاص خواهیم داد که تجهیزات ورزشی در آن وجود نداشته باشد. البته اماکن ورزشی نیز طوری طراحی شده که کاربری اصلی سوله در زمان بحران هیچ تغییری نکند. در مورد امنیت نیز تمهیدات لازم اتخاذ می‌شود.

بنابرگزارش اعلام شده شمار قابل توجهی از افرادی که از طریق اتوبوس خوابی و … شب را در خارج از محیط خانه سپری می‌کنند، معتاد نیستند و در پی مشکلات ناشی از فقر و نبود سرپناه مجبور به این کار شده‌اند.

منبع: تجارت نیوز
ارسال نظر