تاریخ انتشار: ۰۹:۳۶ - ۱۹ دی ۱۴۰۰

هشدار درباره فراگیری اومیکرون

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به موارد مثبت ابتلا به ویروس نوع اومیکرون در سطح استان، گفت: تزریق به موقع واکسن کرونا و همچنین رعایت دقیق و کامل دستورالعمل‌های بهداشتی نقش بسیار موثری در جلوگیری از افزایش آمار و ارقام ابتلا به این نوع از ویروس دارد.

اقتصاد ۲۴- به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان، دکتر «فاطمه ترکمان اسدی» روز یکشنبه با اشاره به اینکه سویه جدید اُمیکرون به استان همدان نیز وارد شده است، اظهار داشت: تنها راه جلوگیری از افزایش شمار مبتلایان به این سویه کرونا رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

وی تصریح کرد: تست کیت تشخیصی سویه اُمیکرون از هفته گذشته به استان همدان وارد شده و افراد مشکوک مبتلا به اُمیکرون نیز مورد بررسی و تست قرار می‌گیرند که در این راستا باید تمامی خانواده‌ها دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.


بیشتر بخوانید: چرا با تزریق واکسن، باز هم کرونا می‌گیریم؟


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با بیان اینکه رسانه‌ها خود را درگیر آمار و ارقام ابتلا به اُمیکرون نکنند، تصریح کرد: تزریق به موقع واکسن کرونا به خصوص دُز سوم (یادآور) و رعایت پروتکل‌های بهداشتی نقش بسیار موثری در جلوگیری از تشدید افزایش آمار و ارقام ابتلا به اُمیکرون دارند.

دکتر ترکمان اسدی بر رعایت اصل فاصله‌گذاری اجتماعی تاکید کرد و گفت: شهروندان باید فاصله فیزیکی را رعایت کنند و از برگزاری هر گونه دورهمی خودداری کنند چراکه بی توجهی به این اصول مهم منجر به افزایش آمار و تغییر رنگ بندی‌های کرونایی و در نهایت افزایش آمار بستری در بیمارستان‌ها می‌شود.

ارسال نظر