تاریخ انتشار: ۱۱:۳۵ - ۲۳ دی ۱۴۰۰

نزول سهم اوراق بدهی از معاملات بازار سهام

در هفته سوم دی ماه ۱۴۰۰ سهم اوراق از ارزش معاملات بازار سهام کاهش یافت، اما میانگین روزانه ارزش معاملات اوراق افزایش یافته است.

اقتصاد ۲۴-در هفته اخیر به طور میانگین سهم ارزش معاملات اوراق درآمد ثابت در بازار سهام ۳۶ درصد بود که نسبت به سهم ۴۲ درصدی هفته پیشین کاهش داشته است. بیشترین رقم معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه به روز دوشنبه اختصاص داشت که بیش از ۱۴۱ هزار میلیارد تومان بود؛ بنابراین در هفته اخیر سهم اوراق از ارزش معاملات بازار کاهش یافته، اما میانگین روزانه ارزش معاملات اوراق افزایش داشته است.
هفته گذشته میانگین ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۲۶ هزار و ۵۵ میلیارد تومان بود که در هفته اخیر به ۲۹ هزار و ۸۵ میلیارد تومان افزایش یافت که رشد ۱۲ درصدی را نشان می‌دهد.
روند هفته معاملات بازار ثانویه
روز شنبه ۱۸ درصد از معاملات بازار به اوراق بدهی اختصاص داشت و در روز یکشنبه این رقم به ۱۸ درصد کاهش یافت. روز دوشنبه ارزش معاملات اوراق بدهی در بورس ۱۴۱ هزار و ۱۲۶ میلیارد تومان بود که ۹۷ درصد معاملات بازار را تشکیل می‌داد.
روز سه‌شنبه نیز ارزش معاملات اوراق ۲ هزار و ۳۹۷ میلیارد تومان بود که ۴۱ درصد از معاملات کل بازار را تشکیل داد و در آخرین روز کاری هفته ارزش معاملات اوراق با افت ۷۸ درصدی -نسبت به روز سه‌شنبه- به ۵۲۹ میلیارد تومان رسید که ۱۴ درصد از ارزش کل معاملات بازار را شامل می‌شود.

رشد ارزش معاملات سهام

دلیل کاهش سهم اوراق از معاملات بورس، رشد ارزش معاملات خرد سهام بود. در این هفته، میانگین ارزش معاملات خرد بورس به ۲ هزار و ۷۴۲ میلیارد تومان افزایش یافت که نسبت به رقم ۲ هزار و ۵۳۸ میلیاردی هفته پیشین، رشد ۸ درصدی داشته است.

منبع: اکو ایران

ارسال نظر