تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۰۴ بهمن ۱۴۰۰

خبر عجیب درباره سردار آزمون

شایعه عجیبی به راه افتاده مبنی بر اینکه باشگاه زنیت قصد دارد سردار آزمون را جریمه کند.

اقتصاد۲۴- سردار آزمون، مهاجم ۲۷ ساله تیم ملی ایران، بالاخره مقصد بعدی اش در دنیای حرفه‌ای فوتبال را برگزید. او با قراردادی ۵ ساله از زنیت راهی بایرلورکوزن آلمان خواهد شد تا چهارمین بازیکن ایرانی این باشگاه در بوندس لیگا شود.

البته سردار آزمون تا پایان قراردادش در زنیت می‌ماند و در تابستان آینده راهی آلمان می‌شود تا برای لورکوزن بازی کند. انتشار این خبر، اما با واکنش‌های متعددی روبرو شده و رسانه‌های روسی به تحلیل و گمانه زنی در این مورد پرداخته اند؛ با این حال یکی از عجیب‌ترین اتفاقات رخ داده مربوط به شایعاتی است که می‌گوید زنیت درنظر دارد سردار آزمون را به دلیل بستن قرارداد با لورکوزنی‌ها جریمه کند. سایت اسپرت روسیه در این مورد نوشته که سردار آزمون برای امضای قرارداد با بایرلورکوزن، بدون اجازه از هتل محل اقامت زنیت خارج شد و این مسئله، باشگاه روس را عصبانی کرده است.


بیشتر بخوانید: سردار آزمون جریمه شد+عکس


زنیت که از رفتار سردار آزمون و اجازه نگرفتن او عصبانی است، در نظر دارد این ستاره ایرانی را تا پایان فصل به تیم ب خود تبعید کند. علاوه بر این، انتظار می‌رود سردار آزمون حداقل ۵۰ هزار یورو جریمه شود. زنیت معتقد است خروج بی اجازه سردار آزمون، باعث برهم خوردن نظم تیم شده و آن‌ها این حق را برای خود قائل هستند تا بازیکن خود را جریمه کنند.

مشخص نیست خبر مربوطه تا چه حد صحت داشته باشد، ولی طبق قانون، سردار آزمون کار خلاف عرفی انجام نداده است. قانون فیفا می‌گوید بازیکن یا مربی در فاصله ۶ مانده به پایان قراردادش می‌تواند با باشگاه جدید مذاکره و حتی قرارداد ببندد. این دیگر به عهده طرفین است که قرارداد مذکور را رسانه‌ای کنند یا خیر. به این ترتیب، مشخصا باشگاه زنیت از مذاکره سردار آزمون با تیم آلمانی با خبر بوده و مشخصا این خبر با اجازه باشگاه زنیت رسانه‌ای شده و بعید است مشکلی سردار آزمون را در ادامه مسیر تهدید کند.

تبعید سردار آزمون تکذیب شد

این در حالی است که سرمربی تیم فوتبال دوم زنیت سنت پترزبورگ از انتقال سردار آزمون به تیمش اظهار بی اطلاعی کرد.

رسانه‌های روسیه روز گذشته اعلام کردند انعقاد قرارداد سردار آزمون با باشگاه لورکوزن آلمان باعث خشم مسئولان باشگاه زنیت سنت پترزبورگ شده است.

بعضی از رسانه‌ها خبر از جریمه نقدی آزمون دادند و بعضی‌ها مدعی شدند آزمون به تیم دوم زنیت تبعید می‌شود و تا پایان فصل که قراردادش به اتمام می‌رسد در این تیم می‌ماند.

در این ارتباط «ولادیسلاو رادیموف» سرمربی تیم دوم زنیت به سایت spbdnevnik روسیه گفت که از انتقال آزمون به تیمش بی اطلاع است و چیزی در این مورد به او گفته نشده است.

همچنین خبر‌هایی از تلاش باشگاه لورکوزن برای به خدمت گرفتن آزمون از همین نقل و انتقالات زمستانی به میان آمده بود، اما این خبر هم تکذیب شد.

نشریه «کیکر» آلمان در این خصوص اعلام کرد زنیت در زمستان به بایر لورکوزن نمی‌رود. واقعیت این است که زنیت برای فروش زمستانی تیمش ۱۰ میلیون یورو از لورکوزن خواسته بود در حالی که باشگاه آلمانی حاضر نیست بیش از ۵ میلیون یورو برای آزادسازی آزمون هزینه کند.

ارسال نظر