تاریخ انتشار: ۱۲:۴۳ - ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

نماز رئیسی پیش یا پس از دیدار با پوتین بوده است؟ + عکس

ساعات شرعی به وقت مسکو و ساعت دیواری اتاقی که سید ابراهیم رئیسی در آن نماز خوانده و زمان به وقت ساعت مچی پوتین نشان از تناقض گویی در سخنان وزیر خارجه ایران دارد.

اقتصاد ۲۴-در حالی که وزیر خارجه ایران مدعی شده است که پوتین برای دیدار با سید ابراهیم رئیسی ۱۰ دقیقه معطل شده است تا وی نماز بخواند، اما تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که نماز پس از ملاقات با پوتین رخ داده است و هیچ معطلی بر اساس زمانی نمی‌توانسته رخ بدهد.
امیرعبداللهیان در خصوص نماز خواندن رئیس جمهور در ملاقات با پوتین گفته است که: «از قبل گفته بودیم به دلیل طولانی بودن مذاکرات، آقای رئیسی هنگام اذان مغرب باید نماز بخواند. در بین مذاکرات وقتی موقع اذان شد، حدود ۱۰ دقیقه پوتین در همان اتاق نشست تا آقای رئیسی در اتاق مجاور نمازش را بخواند و برگردد.»

این در حالی است که ساعت مچی پوتین زمان ملاقات را ۱۵:۴۵ نشان می‌دهد و اذان ساعت ۱۵:۰۷ دقیقه بوده است و با احتساب جلسه که حدود ۳۰ دقیقه بوده است به نظر می‌رسد جلسه خاتمه یافته است و پس از آن رئیس دولت ایران نماز مغرب را در کرملین خوانده است و با توجه به ساعات شرعی در مسکو، به نظر نمی‌رسد که پوتین دقایقی را معطل شده باشد.

نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
احمد
۰۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
ساعت روی مچ پوتین، زمانِ حدود ۱۰ و ربع را نشان می‌دهد و احتمالا مربوط به جلسه دیگری است.
اگر ساعت مچی زمان ۱۵ و ۴۵دقیقه را نشان می‌داد، باید عقربه کوچک در نزدیکی عدد 4 باشد. یعنی عقربه کوچک سه چهارم فاصله بین عدد 3 و 4 را طی و در فاصله یک‌چهارم باقیمانده به عدد 4 قرار گرفته باشد. در صورتیکه در این تصویر عقربه روی عدد 3 است.
ارسال نظر