تاریخ انتشار: ۱۱:۰۷ - ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
اقتصاد ۲۴ گزارش می‌دهد:

نوسان دوباره در بازار موبایل/ آیفون سردمدار گرانی در بازار تلفن همراه / پیش بینی قیمت موبایل تا پایان سال

انواع گوشی موبایل در حالی با افزایش قیمت دلار روی دور گرانی قرار گرفته که یک فعال این بازار پیش بینی می‌کند با افزایش تقاضا در پایان سال، بازار موبایل دیگر رنگ ارزانی را به خود نمی‌بیند.

اقتصاد۲۴میناسادات حسینی: قیمت دلار در حالی از روز سه شنبه دوباره دچار نوسان و افزایش شد که این گرانی، بازار موبایل را نیز تحت الشعاع قرار داد؛ به طوری که قیمت انواع موبایل گران شد و این گرانی در بازار آیفون به دلیل قیمت‌های بالاتر بیشتر محسوس بود.

افزایش قیمت گوشی به دلیل گرانی دلار

یک فروشنده گوشی موبایل در بازار چارسو به اقتصاد ۲۴ گفت: قیمت انواع گوشی همپای قیمت دلار از روز سه شنبه شروع به افزایش کرد.

شاهین شاهوردی با بیان اینکه افزایشی ۱۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومانی را در انواع برند‌های مختلف گوشی در دو روز اخیر شاهدیم، ادامه داد: سه مدل پرطرفدار گوشی آیفون پیشتاز گرانی در این بازار هستند. 

آیفون ۱۳ در بازار چند؟

این فعال بازار تلفن همراه با بیان اینکه گوشی‌های برند آیفون بیشترین افزایش قیمت را در بازار داشته اند، گفت: متوسط افزایش قیمت گوشی‌های آیفون تقریبا ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان بوده است. هرچند برخی مدل‌ها تا ۸۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشته اند.

شاهوردی قیمت انواع گوشی‌های آیفون را این گونه توضیح داد: قیمت آیفون ۱۳ روز دوشنبه ۲۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بود که نسبت به روز گذشته افزایش یافت و به ۲۶ میلیون و ۸۷۰ هزار تومان رسید. همچنین آیفون ۱۳ پرو که روز گذشته ۳۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بود، به ۳۷ میلیون تومان رسید. علاوه بر آن، آیفون ۱۳ پرو مکس که روز دوشنبه ۴۷ میلیون تومان بود در حال حاضر ۴۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

قیمت گوشی‌های پرطرفدار برند شیائومی

این فروشنده گوشی موبایل در بازار چارسو در مورد قیمت انواع گوشی‌های شیائومی در بازار گفت: گوشی‌های برند شیائومی نیز افزایش قیمت ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومانی را شاهد بودند.


بیشتر بخوانید: موبایل گران شد/ سامسونگ و شیائومی پیشتاز گرانی


شاهوردی در مورد جزئیات قیمت گوشی‌های شیائومی گفت: قیمت گوشی PRO ۳POCO X به ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید. همچنین ۳ POCO M با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت ۵ میلیون و ۳۵ هزار تومان و ۳ POCO F هشت میلیون و ۲۹۸ هزار تومان شد.

قیمت گوشی‌های پرفروش سامسونگ در بازار

این فعال بازار تلفن همراه در گفتگو با اقتصاد ۲۴ در مورد گوشی‌های سامسونگ گفت: گلکسی A۵۲ پرطرفدارترین گوشی سامسونگ در بازار موبایل است. این گوشی که پیش از این در اوایل هفته ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود هم اکنون ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

شاهوردی ادامه داد: گلکسی A۱۲ با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت به ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید. همچنین سامسونگ G ۵ Ultra ۲۱ S با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت نیز در بازار امروز به ۲۹ میلیون و ۳۹۹ هزار تومان رسید.

پیش بینی قیمت تلفن همراه تا پایان سال

این فعال بازار تلفن همراه در مورد پیش بینی قیمت گوشی تا پایان سال گفت: در حال حاضر تلفن همراه در بازار به میزان تقاضا موجود است و کمبودی در بازار نیست. هرچند با نزدیک شدن به پایان سال، تقاضا در بازار افزایش می‌یابد.

شاهوردی در گفتگو با اقتصاد ۲۴ ادامه داد: دو روز اخیر شاهد افزایش قیمت در بازار بودیم؛ به نظر می‌رسد این افزایش تا پایان سال با شیب بسیار کمی ادامه داشته باشد؛ هرچند توصیه من به خریداران این است که هر زمانی که نیاز به گوشی دارند همان زمان اقدام به خرید کنند و منتظر ارزانی نباشند.

ارسال نظر