تاریخ انتشار: ۱۴:۰۴ - ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
به صورت آنلاین؛

دومین برنامه هم افزایی مراکز رشد فناوری سلامت برگزار شد

به همت دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و اجرای دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل و با مشارکت کلان مناطق ده گانه آمایشی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، دومین برنامه هم افزایی مراکز رشد فناوری سلامت به صورت آنلاین برگزار شد.

اقتصاد۲۴- رییس دفتر فناوری و سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این برنامه از ارزیابی محور فناوری در جشنواره تحقیقات و فناوری رازی به طور اختصاصی خبر داد.

محمدرضا منظم افزود: جشنواره رازی که در سال‌های گذشته با عنوان جشنواره تحقیقات رازی برگزار می‌شد، با تغییر به جشنواره تحقیقات و فناوری رازی این حوزه را نیز با توجه به اهمیت آن جداگانه مورد بررسی قرار می‌دهد.

وی بیان کرد: با گذشت زمان و افزایش انتظار از دانشگاه علوم پزشکی در خصوص ارایه خدمات فناورانه، مسوولیت‌ها در این راستا بیشتر شده و با بررسی ایده‌های فناورانه در جشنواره رازی اهمیت این حوزه بیش از پیش نمایان می‌شود.

منظم به افزوده شدن مراکز رشد به عنوان محور‌های بررسی در جشنواره رازی، این اقدام را گامی برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و صندوق‌های حامی شرکت‌های دانش بنیان عنوان کرد.

وی گفت: محور مخترعین و فناوران نیز از جمله بخش‌های دیگر جشنواره بوده و شاخص بررسی آن اختراعات فناورانه خواهد بود.

رییس دفتر فناوری و سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارزشیابی مراکز رشد را از دیگر برنامه‌ها در جشنواره تحقیقات و فناوری رازی عنوان کرد و ادامه داد: مراکز رشد با انجام رتبه بندی در این جشنواره مورد حمایت مالی و معنوی قرار می‌گیرند.


بیشتر بخوانید: لزوم حرکت شتابان به سوی پژوهش‌های فناوری سلامت


وی به برگزاری جشنواره رازی در ۲۵ بهمن ماه اشاره کرد و خواستار اطلاع رسانی برای مشارکت بالای فناوران در این جشنواره شد.

دکتر منظم اطلاع رسانی و استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای در وزارت بهداشت را مورد تاکید قرار داد و اظهار امیدواری کرد با اطلاع رسانی ایده‌های برتر فناورانه در مسیر توسعه فناوری موفق باشیم.

دبیر برنامه هم افزایی مراکز رشد سلامت فناورانه نیز در این برنامه استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای برای ایجاد انگیزه در میان فناوران را با اهمیت دانست.

مهدی حسین نژاد افزود: با استفاده از این ظرفیت نتایج تحقیقات انجام گرفته در جهان و تحقیقات و تجربیات فناوران اطلاع رسانی می‌شود.

وی در ادامه گزارشی از روند برگزای برنامه‌های آتی و مروری بر محتوای برنامه اول داشت.

سخنرانی دکتر نصیر دهقان، عضو هیات علمی و رییس مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی ایران و دکتر ابوالفضل الیاسی، دبیر و مدیر اجرایی مرکز رشد پژوهشکده شمال انستیتو پاستور ایران در بخش پنل‌های تخصصی و ارایه تجربیات مراکز رشد فناوری سلامت دانشگاه‌های علوم پزشکی گیلان، بابل، گلستان، شاهرود، سمنان ومرکز رشد فناوری انستیتو پاستور شمال از دیگر بخش‌های این برنامه بود.

ارسال نظر