تاریخ انتشار: ۱۴:۲۱ - ۱۱ بهمن ۱۴۰۰
در پارک فناوری پردیس؛

رویداد TIM ۲۰۲۲ با حضور ۷۳ سرمایه گذار داخلی و خارجی برگزار می‌شود

معاون دبیر شبکه تبادل و انتقال فناوری کشور‌های D ۸ گفت: شست سرمایه‌گذاری کشور‌های عضو گروه D ۸ و دیگر کشور‌های شرکت کننده (TIM ۲۰۲۲)، با حضور ۶۱ استارتاپ و شرکت سرمایه پذیر و ۷۳ سرمایه گذار داخلی و خارجی، ۲ و ۳ اسفندماه ۱۴۰۰ در پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود.

اقتصاد ۲۴- میلاد صدرخانلو در نشست خبری امروز با اشاره به برگزاری چهارمین دوره نشست سرمایه‌گذاری کشور‌های عضو گروه D۸ و دیگر کشور‌های شرکت کننده (TIM۲۰۲۲) در اسفند ماه سال جاری، افزود: گروه D ۸، به عنوان سازمانی جهت بهبود موقعیت کشور‌های در حال توسعه، متنوع سازی و ایجاد فرصت‌های جدید برای روابط تجاری، افزایش مشارکت در تصمیم‌گیر‌های سطوح بین‌المللی و فراهم آوردن استاندارد زندگی بهتر بین ۸ کشور، بنگلادش، مصر، اندونزی، ایران، مالزی، نیجریه، پاکستان و ترکیه رسماً ایجاد شد.

قائم مقام دبیر شبکه تبادل و انتقال فناوری D۸ با بیان اینکه نشست سرمایه‌گذاری فناوری TIM ۲۰۲۰ (Technology Investment Meeting) یکی از برنامه‌های جانبی شبکه تبادل فناوری است که در سازمان همکاری‌های D ۸ شکل گرفته است، افزود: TIM یک رویداد بزرگ و بین‌المللی است که با هدف کمک به سرمایه‌گذاران این کشور‌ها برگزار می‌شود.

وی رویداد بین‌المللی TIM را یکی از برنامه‌های شبکه تبادل و انتقال فناوری دانست که هر ساله با هدف کمک به سرمایه‌گذاری در حوزه‌های فناوری میان هشت کشور اسلامی برگزار می‌شود، اظهار کرد: در این رویداد ۶۱ استارت‌آپ و شرکت سرمایه‌پذیر انتخاب و به سرمایه گذاران مربوط معرفی شدند که ۱۲ استارت‌آپ خارجی و مابقی ایرانی هستند و تا کنون بیش از ۱۲۰ جلسه مجازی B۲B میان سرمایه گذاران و این استارت‌آپ‌ها برگزار شده است.


بیشتر بخوانید: حمایت انجمن جهانی پارک‌های علمی از رویداد بین‌المللی TIM ۲۰۲۲


رییس مرکز توسعه تجارت پارک فناوری پردیس از قطعی شدن ۱۱ قرارداد همکاری با ارزش بیش از ۱۰ میلیون دلار بین این سرمایه گذاران و سرمایه پذیران خبر داد و یادآور شد: ما تا کنون با ۷۳ سرمایه گذار داخلی و خارجی از ۱۹ کشور برای حضور در بازار ۸ کشور عضو شبکه تبادل و انتقال فناوری و سایر کشور‌های متقاضی تعامل کردیم و اگر مشکلات پاندمی کرونا اجازه دهد، در روز‌های برگزاری نشست میزبان این ۷۳ سرمایه گذار خواهیم بود.

صدرخانلو با تاکید بر اینکه در این دوره، علاوه بر سرمایه‌گذاران کشور‌های عضو، سرمایه‌گذارانی از کشور‌های روسیه، سوریه، بلغارستان، چین، افغانستان، تونس و ارمنستان حضور خواهند داشت، یادآور شد: این رویداد شامل برنامه‌های مختلف از جمله ارائه شرکت‌های خلاق با هدف جذب سرمایه، پنل‌های تخصصی، دوره‌های آموزشی، امضای تفاهم‌نامه‌ها، انعقاد قرارداد‌های سرمایه‌گذاری مشترک و بازدید از زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور است.

قائم مقام دبیر شبکه تبادل و انتقال فناوری D۸، ایجاد صندوق سرمایه‌گذاری تخصصی حوزه فناوری بین ۸ کشور در حال توسعه سازمان D۸ را یکی از موضوعات اصلی این نشست دو روزه عنوان کرد و گفت: ما به دنبال جذب سرمایه‌گذاران خارجی در ایران و توسعه سرمایه گذاری شرکت‌های داخلی در دیگر کشور‌های عضو سازمان D۸ هستیم.

وی افزود: در انتهای رویداد، تجارب سرمایه‌گذاران حاضر در نشست تبادل و در ادامه، نشست‌های تعامل کسب‌وکار‌ها برگزار خواهد شد. شرکت‌های خلاق علاقه‌مند به جذب سرمایه خارجی می‌توانند با ارائه محصولات و خدمات فناورانه خود با رویکرد جذب سرمایه در این نشست حاضر شوند.

گفتنی است رویداد TIM ۲۰۲۲ برای جذب سرمایه شرکت‌های عضو گروه D ۸ و دیگر کشور‌های شرکت کننده بر روی شرکت‌های خلاق، روز‌های دوم و سوم اسفندماه سال جاری در پارک فناوری پردیس برگزار خواهد شد.

ارسال نظر