تاریخ انتشار: ۱۲:۰۷ - ۱۲ بهمن ۱۴۰۰

پوشش زنده بحران اوکراین؛ روسیه ادعا‌های آمریکا پیش از جنگ عراق را یادآوری کرد

واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در سازمان ملل متحد در این نشست که به درخواست آمریکا برگزار شد واشنگتن را به تلاش برای «ایجاد هیستری» و «فریب جامعه جهانی» با «اتهام‌های بی‌اساس» متهم کرد. در مقابل لیندا توماس گرینفیلد، نماینده آمریکا در سازمان ملل با اشاره به اعزام بیش از ۱۰۰ هزار نظامی روس به مرز اوکراین از تهدید «امنیت بین‌المللی» سخن گفت.

اقتصاد ۲۴- نشست روز دوشنبه شورای امنیت سازمان ملل متحد که با مجادله لفظی نمایندگان روسیه و آمریکا بر سر اوکراین همراه شد برای بسیاری یادآور رویارویی واشنگتن و مسکو در دوران جنگ سرد بود.
واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در سازمان ملل متحد در این نشست که به درخواست آمریکا برگزار شد واشنگتن را به تلاش برای «ایجاد هیستری» و «فریب جامعه جهانی» با «اتهام‌های بی‌اساس» متهم کرد. در مقابل لیندا توماس گرینفیلد، نماینده آمریکا در سازمان ملل با اشاره به اعزام بیش از ۱۰۰ هزار نظامی روس به مرز اوکراین از تهدید «امنیت بین‌المللی» سخن گفت. نشست شورای امنیت با وجود مخالفت روسیه و با موافقت ۱۰ عضو شورای امنیت برگزار شد. سرگئی لاوروف و آنتونی بلینکن، وزرای خارجه روسیه و آمریکا قرار است روز سه‌شنبه با یکدیگر تلفنی گفتگو کنند.

بوریس جانسون راهی کی‌یف می‌شود

بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا روز سه‌شنبه همزمان با افزایش تنش‌ها بین کشور‌های غربی و روسیه به اوکراین سفر می‌کند. نخست‌وزیر بریتانیا قرار است در کی‌یف با رئیس‌جمهوری اوکراین درباره تنش‌های مرزی با روسیه گفتگو کند.
در بیانیه دفتر نخست‌وزیری بریتانیا درباره سفر بوریس جانسون به اوکراین آمده است که «بریتانیا به عنوان دوست و شریک دموکراتیک به دفاع از استقلال اوکراین در برابر کسانی که به دنبال نابودی آن هستند ادامه می‌دهد.» بریتانیا پیش از این از اختصاص کمک مالی معادل ۱۰۵ میلیون یورویی به اوکراین خبر داده بود.

روسیه: در برابر تهدید به تحریم از سوی آمریکا میدان را خالی نمی‌کنیم

سفارت روسیه در آمریکا همزمان با افزایش تنش‌ها بر سر اوکراین اعلام کرد که مسکو در برابر تهدید‌های واشنگتن به وضع تحریم‌های شدید اقتصادی از موضع خود عقب‌نشینی نخواهد کرد. در بیانیه سفارت روسیه در آمریکا آمده است: «طرفی که به تنش‌ها دامن می‌زند واشنگتن است نه مسکو! ما میدان را خالی نخواهیم کرد.» بیانیه سفارت روسیه در آمریکا که در شبکه اجتماعی فیسبوک منتشر شد واکنشی به توئیت وزارت خارجه آمریکا بود که مسکو در آن به «اشغال» اوکراین در سال ۲۰۱۴ متهم شده بود.

منبع: یورونیوز

ارسال نظر