تاریخ انتشار: ۱۲:۱۴ - ۱۲ بهمن ۱۴۰۰

آمریکا: برای توافق هسته‌ای با ایران فقط چند هفته فرصت باقی است

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که برای توافق هسته‌ای با ایران فقط چند هفته فرصت باقی مانده‌است.

اقتصاد ۲۴- یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری مجازی درخصوص روند مذاکرات برجام در وین اظهار داشت: در مذاکرات هسته‌ای با ایران به مرحله نهایی رسیده‌ایم و اگر طی این مدت به نتیجه نرسیم امکان بازگشت به توافق وجود نخواهد داشت.
این مقام مسئول تصریح کرد: در مرحله نهایی هستیم، مذاکرات به دلیل پیشروی‌های هسته‌ای ایران نمی‌توانند تا ابد ادامه پیدا کنند.
این مقام آمریکایی با بیان اینکه این زمان تعیین شده یک تهدید و تحمیل ضرب‌الاجل نیست، گفت: «با توجه به سرعت پیشرفت در فعالیت‌های هسته‌ای ایران، تنها چند هفته تا دستیابی به توافق باقی مانده است و پس از این مرحله، متأسفانه بازگشت به توافق دیگر مزایای عدم اشاعه سلاح‌های هسته‌ای را نخواهد داشت».


بیشتر بخوانید: در کدام مرحله از مذاکرات احیای برجام هستیم؟


وی با اشاره به اینکه مذاکره کنندگان به پایتخت‌های خود بازگشتند تا با سران کشور‌های خود رایزنی کنند، اذعان داشت: «به زودی مشخص می‌شود که ایران به تعهدات خود در این زمینه عمل می‌کند یا با واقعیت دیگری مواجه خواهیم شد، در آن صورت بحران و تنش‌ها افزایش خواهد یافت».
وی با بیان اینکه آمریکا خواهان بازگشت به توافق هسته‌ای و رفع تحریم‌ها علیه ایران از طریق مذاکرات دیپلماتیک است، گفت: می‌دانیم که این امکان وجود دارد که ایران این مسیر را انتخاب نکند. ما آماده مقابله با این وضعیت غیرمنتظره هستیم.

منبع: آناتولی

ارسال نظر