تاریخ انتشار: ۱۳:۱۲ - ۱۲ بهمن ۱۴۰۰

خواست قاآنی از بارزانی برای حل اختلافات میان گروه‌های شیعی عراق

سخنگوی حزب دموکرات کردستان عراق گفت که فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران خواستار کمک مسعود بارزانی برای حل اختلافات میان گروه‌های سیاسی شیعی عراق شده است.

اقتصاد ۲۴- محمود محمد، سخنگوی حزب دموکرات کردستان عراق در گفتگو با رسانه‌ها اعلام کرد که اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران طی سفر به اربیل خواستار کمک مسعود بارزانی برای حل اختلافات میان گروه‌های سیاسی شیعی عراق شده است.
محمود محمد با اشاره به سفر چند روز اخیر قاآنی به اربیل، در این باره گفت: خواستار ایفای نقش از جانب بارزانی به منظور حل و فصل اختلافات داخلی میان گروه‌های شیعه شدند.
از سوی دیگر نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کرد شمال عراق و محمد الحلبوسی رئیس مجلس در ارتباط با تشکیل دولت جدید این کشور با مقتدی صدر، رهبر جریان صدر دیدار خواهند کرد.
بارزانی و الحلبوسی به منظور دیدار با مقتدی صدر به نجف سفر کرده‌اند. جزئیات بیشتری از محتوای این دیدار منتشر نشده است.


بیشتر بخوانید: جزئیات دیدار مقتدی الصدر و سردار قاآنی


ادعا می‌شود که بارزانی و الحلبوسی سعی می‌کنند طی این دیدار مقتدی صدر را راضی به همراهی با گروه‌های شیعه تحت حمایت ایران به منظور تشکیل دولت کنند.
طی گزارشی دیگر، گفته می‌شود مسعود بارزانی، رئیس سابق اداره اقلیم کرد شمال عراق در دیدار با اسماعیل قا‌آنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران حمایت خود از نامزدی هوشیار زیباری برای ریاست جمهوری عراق را اعلام کرده است.
به گزارش روزنامه «الزمان» عراق، زیباری که در سال ۲۰۱۶ بە عنوان وزیر دارایی فعالیت داشت، بە اتهام فساد مالی استیضاح و برکنار شده بود و به همین دلیل نامزدی وی برای ریاست جمهوری بحث‌برانگیز شده است.

منبع: آناتولی

ارسال نظر