تاریخ انتشار: ۱۴:۴۰ - ۱۴ بهمن ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۲ نظر

هزینه درمانی معلمان مجانی می‌شود؟

در حالی که معلمان سراسر کشور‌ها این روز‌ها بابت افزایش حقوق، اجرای طرح رتبه بندی فرهنگیان شاغل و متناسب سازی مستمری همکاران بازنشسته خود سرگرم برپایی تجمعات اعتراضی هستند و نسبت به وضعیت حاکم بر صندوق ذخیره فرهنگیان انتقاد دارند؛ مسئولان وزارت آموزش و پرورش از مجانی شدن هزینه‌های درمانی معلمان و فرهنگیان خبر می‌دهند.

اقتصاد۲۴- در حالی که معلمان سراسر کشور‌ها این روز‌ها بابت افزایش حقوق، اجرای طرح رتبه بندی فرهنگیان شاغل و متناسب سازی مستمری همکاران بازنشسته خود سرگرم برپایی تجمعات اعتراضی هستند و نسبت به وضعیت حاکم بر صندوق ذخیره فرهنگیان انتقاد دارند؛ مسئولان وزارت آموزش و پرورش از مجانی شدن هزینه‌های درمانی معلمان و فرهنگیان خبر می‌دهند.

کریمی‌فر درباره مراکز درمانی که طرف قرارداد آموزش و پرورش هستند، گفت: فرهنگیان می‌توانند با ارائه کد ملی از همه تعهدات درمانی رایگانی که در مراکز درمانی طرف قرارداد برای فرهنگیان در نظر گرفته شده است استفاده کنند.

گودرز کریمی فر مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش درباره نوع پرداخت هزینه درمانی فرهنگیان نیز توضیح داد: فرهنگیان شاغل که افراد تحت تکفل دارند، هزینه درمانی به خصوص خود را دارند بدین صورت که تحت پوشش بیمه تکمیلی درمانی آن‌ها هستند اعم از هزینه‌های کرونایی، هزینه‌های کلینیکی، پاراکلینیکی، بستری، جراحی، معاینه پزشکان، هزینه بیماران خاص، هزینه‌های پیوند طبیعی اعضا و هزینه‌های نازایی و ناباروری (فقط زوجین نازا) و هزینه‌های اروتز و پروتز بدون سقف و به صورت نامحدود پرداخت می‌شود.


بیشتر بخوانید: رتبه بندی معلمان در کشاکش یک تصمیم


کریمی‌فر درباره مراکز درمانی که طرف قرارداد آموزش و پرورش هستند، گفت: فرهنگیان می‌توانند با ارائه کد ملی از همه تعهدات درمانی رایگانی که در مراکز درمانی طرف قرارداد برای فرهنگیان در نظر گرفته شده است استفاده کنند.
وی تاکید کرد: تعداد ۵ هزار و ۵۰۰ بیمارستان و مرکز درمانی طرف قرارداد در سراسر کشور مشغول ارائه خدمات درمانی به فرهنگیان شاغل بیمه شده به همراه افراد تحت تکفل آن‌هاست.

مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش درباره پرداخت هزینه درمانی فرهنگیانی که به سایر مراکز درمانی (غیر از طرف قرار داد) مراجعه می‌کنند، گفت: در صورتی که فرهنگیانی که به سایر مراکز درمانی مراجعه می‌کنند، اسناد هزینه شده را به نمایندگی‌های بیمه در سراسر کشور تحویل دهند، برابر تعرفه‌های مصوب بیمارستان‌های دولتی و بیمارستان‌های خصوصی و بیمارستان‌های عمومی غیر دولتی به صورت روزانه هزینه را دریافت خواهند کرد.

همزمان با ازسرگیری دور جدید اعتراضات صنفی معلمان و فرهنگیان شهرهای مختلف کشور که بصورت خودداری از حضور در کلاس درس و برپایی تجمعات اعتراضی انجام شده است

منبع: رویداد 24
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
قبلا هم همین طور بود...اگرشما آقای کریمی میتوانید خدمات دندانپزشکی شامل تعهدات بیمه تکمیلی اضافه کنید بعد آن موقع بوق و کرنا جار بزن که هزینه های درمانی فرهنگیان رایگان شده...اگر چه فرهنگیان ماهیانه هزینه بیمه پایه و هم تکمیلی میدهند...نه از جیب شما ونه از سایر دوستان
ناشناس
۰۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
این بیمه تکمیلی نا کارامد و مکارانه که نسبت به سال گذشته بدتر شده و هزینه هایی که مورد نیاز فرهنگیان نیست عنوان می شود و هزینه دندان پزشکی که اصلی ترین حمایت بیمه هاست هیچ تعهدی ندارد. و فرهنگیان همچنان نیاز به یک بیمه تکمیلی کارآمد دارند نه مفتکی بیمه ها پول بگیرند
ارسال نظر