تاریخ انتشار: ۱۵:۱۳ - ۲۱ بهمن ۱۴۰۰

دستور احمد وحیدی برای تمدید ویزای شاعر افغانستانی

احمد وحیدی از مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی خواست به فوریت موضوع تمدید ویزای نجیب بارور، شاعر جوان افغانستانی را بررسی و نتیجه را اعلام کند.

اقتصاد ۲۴- احمد وحیدی از مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی خواست به فوریت موضوع تمدید ویزای نجیب بارور، شاعر جوان افغانستانی را بررسی و نتیجه را اعلام کند.

به دنبال پیامی که این شاعر معاصر افغانستانی در فضای مجازی منتشر کرد، بعضی از اهالی فرهنگ از مسوولان خواستند که مسئله تمدید ویزای بارور را پیگیری و مساعدت کنند تا امکان تمدید اقامت او فراهم شود.


بیشتر بخوانید: درج نام مادر بر کارت ملی؛ کارزاری که در افغانستان جواب داد در ایران نه!


نجیب بارور کیست؟

نجیب بارور (زاده ۱۳۶۴ در کابل) سراینده و نویسنده افغانستانی است. کودکی او در دوران جنگ شهروندی و ناآرامی و آشوب سپری شد و با روی کار آمدن طالبان چند سالی نتوانست تحصیلات خود را ادامه دهد تا اینکه با سرنگونی طالبان در سال ۱۳۸۱ دوباره دانش اندوزی را پی گرفت و سال ۸۸ در ۲۴ سالگی از لیسه (دبیرستان) خواجه عبدالله انصاری فارغ التحصیل شد. سپس او با پذیرش در دانشگاه مشعل تا مقطع کارشناسی در رشته علوم سیاسی درس خواند.

البته پیش از این دولت ایران در پنجم مرداد ۱۳۹۹ به نجیب مایل هروی (زادهٔ ۱۳۲۹ در هرات) دیگر ادیب سرشناس افغانستانی شهروندی ایران را اعطا کرده بود؛ این محقق عرفان و ادبیات فارسی و اهل هرات افغانستان از سال ۱۳۵۰ ساکن ایران است و در طول مدت اقامتش با نهاد‌های مختلفی، چون کتابخانه مجلس، بنیاد موقوفات محمود افشار و دائرةالمعارف بزرگ اسلامی همکاری دارد.

منبع: خبر آنلاین
ارسال نظر