تاریخ انتشار: ۱۷:۰۶ - ۲۳ بهمن ۱۴۰۰

کاربران فضای مجازی بایدن را به باد تمسخر گرفتند

ادعای رئیس‌جمهور آمریکا درباره حمله ۲۷ بهمن روسیه به اوکراین در فضای مجازی به باد تمسخر گرفته شد.

اقتصاد۲۴-  اوایل روز گذشته (جمعه)، رسانه‌های به نقل از منابع آگاه گزارش کردند که «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا در جریان یک ویدئوکنفرانس با رهبران کشور‌های غربی، اتحادیه اروپا و ناتو که روز پنجشنبه برگزار شد، پیش‌بینی کرده بود که «حمله روسیه به اوکراین ۱۶ فوریه (۲۷ بهمن ماه) انجام می‌گیرد» که رسانه‌ها به هیچ عنوان از این ادعا‌ها حمایت نکردند.

طبق گزارش خبرگزاری «ریانووستی» روسیه، اظهارات بایدن درباره تاریخ حمله روسیه به اوکراین که وبگاه «هیل» وابسته به کنگره آمریکا آن را منعکس کرده بود، مورد تمسخر کاربران آمریکایی در فضای مجازی قرار گرفت.


بیشتر بخوانید:رئیس جمهور آمریکا به اسرائیل اجازه داده که آزادانه علیه ایران اقدام کند


یکی از کاربران به نام تیموتی به تمسخر درباره اظهارات بایدن نوشت: «ماههاست که در این خصوص هشدار می‌دهی» و کاربر دیگری به نام «کلاید مک کلودی» نیز با مسخره کردن بایدن نوشت: «در حقیقت، (ولادیمیر) پوتین (رئیس‌جمهور روسیه) گفت که ۱۵ فوریه (۲۶ بهمن ماه) و دقیقاً ساعت ۱۹:۰۰ به اوکراین حمله می‌کند».

کاربر دیگری به نام «بلاب» نیز به تمسخر در این خصوص گفت: «حمله احتمالاً فردا یا پس فردا یا دوشنبه یا سه‌شنبه یا چهارشنبه اتفاق می‌افتد».

بایدن مدعی شد که روسیه در ۱۶ فوریه (۲۷ بهمن ماه) به اوکراین حمله می‌کند. نه تنها رسانه‌ها از این ادعا حمایت نکردند، کاربران فضای مجازی نیز او را به باد تمسخر گرفتند.

طبق گزارش ریانووستی، فردی دیگر به نام «کوین» نیز گفت: «تن‌ها چیزی که باید بدانی این است که روسیه قصد حمله به اوکراین را ندارد» و «پلاگ کالتیست» یک کاربر دیگر ادامه داد: «اولاً اینکه، معلوم است که چنین اظهاراتی تبلیغات است. دوم اینکه روسیه فراتر از مرز‌های خود نرفته است و سوم اینکه ناتو به مرز‌های روسیه نزدیک شده است و این در حالی است که خیلی سال‌های قبل قول داده بود که چنین کاری نکند».

یکی دیگر از کاربران به نام «اَل سالیوان» در زیر خبر هیل در خصوص اظهارات بایدن نوشته بود: «مقام‌های آمریکایی سعی دارند تا توجه شهروندان را به تهدید روسیه جلب کنند تا حواس آن‌ها را از مشکلات داخلی این کشور (آمریکا) پرت کنند».

رسانه‌ها و مقام‌های کشور‌های غربی در روز‌های گذشته روسیه را به اعزام نزدیک به ۱۰۰ هزار نیرو به مرز با اوکراین متهم کرده و مدعی شده‌اند ممکن است روسیه در آینده نزدیک قصد حمله به اوکراین داشته باشد. مسکو تمامی این اتهامات را رد کرده است.

علی‌رغم آنکه روسیه بار‌ها اطمینان خاطر داده که قصد حمله به اوکراین را ندارد، آمریکا و کشور‌های اروپایی آمادگی‌های نظامی خودشان را برای آنچه به گفته آن‌ها مقابله با تحرکات نظامی احتمالی مسکو است افزایش داده‌اند. برخی از این کشور‌ها به همین بهانه به اوکراین نیرو و تجهیزات نظامی ارسال کرده‌اند.

«سرگئی ریابکوف»، معاون وزیر خارجه روسیه روز پنجشنبه درباره فروش سلاح به اوکراین هشدار داد و گفت فروش این تسلیحات شانس راه حل سیاسی و دیپلماتیک را کاهش می‌دهد.»

رئیس‌جمهور آمریکا در هفته‌های گذشته روسیه را به برنامه‌ریزی برای حمله به اوکراین متهم کرده و اخیراً نیز در مصاحبه‌ای با شبکه خبری «ان بی سی» آمریکا از شهروندانش کشورش خواست اوکراین را ترک کنند.

وی در این خصوص با مطرح کردن ادعا‌هایی علیه روسیه گفت: «شهروندان آمریکا باید همین حالا اوکراین را ترک کنند. اینطور نیست که با یک سازمان تروریستی طرف باشیم. طرف حساب ما یکی از بزرگترین ارتش‌های دنیا است. وضعیت بسیار متفاوتی است و اوضاع ممکن است خیلی سریع به هم بخورد.»

منبع: فارس
ارسال نظر