تاریخ انتشار: ۱۳:۵۴ - ۲۵ بهمن ۱۴۰۰

واکنش تند خطیب زاده به اتهامات وزیر سعودی

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان ضمن اشاره به دور پنجم مذاکرات ایران و عربستان به اتهامات وزیر وزیر امور اسلامی سعودی هم واکنش نشان داد.

اقتصاد ۲۴- سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز دوشنبه ۲۵ بهمن ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران ضمن تشریح آخرین تحولات در حوزه سیاست خارجی به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.
دیپلمات ارشد کشورمان درباره دور پنجم مذاکرات ایران و عربستان نیز اظهار داشت: تحول جدیدی نداریم و ایران آمادگی خود را داشته است این نشست را برگزار کند. هر کس اشتباه محاسباتی کند نتیجه آن خوب نخواهد بود منتظر اراده ریاض هستیم برای ازسرگیری این گفتگو‌ها و اعلام آمادگی هم کردیم.
خطیب‌زاده درباره اتهامات بی اساس وزیر امور اسلامی عربستان سعودی نیز بیان کرد: این اظهارات خیلی بی ارزش هستند و از این اظهارات مهندسی شده و با اهداف خاص کم نشنیدیم. این اظهارات بسیار مشمئز کننده است و حاکی از آن است که برخی در عربستان همچنان بر طبل نادانی می‌کوبند و سعی می‌کنند از فضا‌های بین‌المللی و جمع‌های مسلمانان استفاده و عقده گشایی کنند. همه می‌دانند ایدئولوژی تکفیری چه نقشی داشته است. عمیقا و قویا توصیه می‌کنم مقاماتی مثل ایشان قبل از این‌که صحبت کنند تاریخ ایران سرافراز را بخوانند و متوجه شوند که ایدئولوژی آن‌ها تا چه حد برای منطقه و جهان خسارت داشته است.


بیشتر بخوانید: دلیل طولانی شدن مذاکرات وین به روایت خطیب‌زاده


«عبداللطیف بن عبدالعزیز آل الشیخ» وزیر امور اسلامی عربستان سعودی روز شنبه در سخنانی در مصر، از صدور انقلاب اسلامی به دست گروه‌های همسو با ایران در منطقه ابراز نگرانی شدید کرده بود.
به نوشته وبگاه روزنامه الیوم السابع، آل الشیخ که در مراسم افتتاحیه شورای عالی امور اسلامی که در قاهره با حضور عبدالفتاح السیسی برپا شد، گفت: شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران به دنبال صدور انقلاب خمینی به برخی کشور‌ها هستند و لازم است تا با این مسأله مقابله شود».

منبع: همشهری آنلاین
ارسال نظر