تاریخ انتشار: ۱۶:۳۶ - ۳۰ بهمن ۱۴۰۰

مرخصی استعلاجی کرونا افزایش یافت؟

محسن منصوری در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان تهران گفت: بر اساس ارزیابی و نتایج کسب شده از این پس، تعداد روز‌های مرخصی استعلاجی افراد مبتلا به کرونا به هفت روز افزایش می‌یابد.

اقتصاد ۲۴- محدویت‌های ۱۲ گانه یک هفته دیگر تمدید شد. برخی از محدودیت‌ها در استان اقتضایی، موضوعی و موضعی اعمال خواهد شد یعنی به طور عمومی گسترده محدویت‌ها اعمال نخواهد شد و در هر شهرستان درباره یک موضوع تصمیم گیری می‌شود.

به گفته منصوری در مترو و ناوگان حمل و نقل عمومی ورود بدون ماسک و گرفتن پول نقد ممنوع است.

استاندار تهران گفت: در جلسه امروز بر تشویق به تزریق دوز سوم واکسن تاکید شد و برای کودکان بالای پنج سال هم مساله مهمی است و آمادگی تزریق واکسن در دانشگاه‌ها را داریم.

مدیریت هوشمند را وزارت کشور دنبال می‌کند و سامانه امید من و بخشی از صنوف به آن وصل شده اند، ولی هنوز کامل نشده و رئیس جمهور هم بر این موضوع تاکید دارد.


بیشتر بخوانید: تعطیلی مهدکودک‌ها تمدید شد


همچنین عباس شیراوژن سخنگوی ستاد ملی کرونا درصفحه توییتر خود آخرین مصوبات ستاد ملی کرونا در تاریخ ۳۰ بهمن ماه را اعلام کرد و از تعطیلی مهد کودک‌ها در شهر‌های قرمز به مدت یک هفته دیگر خبر داد.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت با بیان اینکه تاکنون ۳۰ میلیون نفر از جمعیت کشورمان هر سه دوز واکسن کرونا را دریافت کردند، یادآور شد: پیک ششم کرونا با انتشار سویه اُمیکرن در هفته دوم اسفند به اوج خود می‌رسد.

وی ادامه داد: پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد پیک ششم کرونا و سویه اُمیکرون در صورت افزایش آمار واکسیناسیون تا فرارسیدن فروردین سال آینده فروکش کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر