تاریخ انتشار: ۱۱:۱۳ - ۰۳ اسفند ۱۴۰۰

واگذاری سهام سرخابی‌ها در دستور کار بورس

رئیس مجلس به بیان توضیحاتی درباره واگذاری سهام سرخابی‌ها در بورس که بر اساس قانون صورت گرفته پرداخت.

اقتصاد۲۴- سید کاظم موسوی نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در صحن علنی امروز مجلس گفت: دولت برای واگذاری سهام سرخابی‌ها به هواداران اقدام کند. سازمان خصوصی سازی می‌تواند از طریق بورس این دو باشگاه را حتی به یک نفر واگذار کند. ولی چون اهلیت در این واگذاری‌ها رعایت نمی‌شود، قطعا با شکست مواجه خواهد شد.

به گفته این نماینده مجلس، با تجربه تلخ واگذاری‌هایی که داشته ایم پیشنهاد می‌شود ۵۱ درصد سهام این دو باشگاه به هواداران واقعی آن‌ها واگذار شود. با این کار هم اهلیت و صلاحیت رعایت می‌شود و هم از فساد و رانت جلوگیری می‌شود.

قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به این نماینده گفت: سازمان خصوصی سازی بر اساس قانون این دو باشگاه را از طریق بورس در مسیر واگذاری قرار داده و، چون این کار انجام شده دیگر نباید به آن ورود کرد.


بیشتر بخوانید: انتقاد امام جمعه تهران از نحوه واگذاری سرخابی‌ها


پیش‌تر مجلس شورای اسلامی در جریان تصویب قانون بودجه سال ۹۸، حکمی را در بند (هـ) تبصره ۲ قانون بودجه سال ۹۸ به تصویب رساند که واگذاری این دو باشگاه با کشف قیمت در فرابورس تا پایان شهریورماه سال ۹۸ انجام گیرد و پس از آن ۵۱ درصد از سهام دو باشگاه به صورت بلوکی و مابقی آن به صورت سهامی عام عرضه شود

همچنین حجت‌الاسلام ابوترابی امام جمعه موقت تهران در نماز جمعه ۲۹ بهمن، واگذاری این دو باشگاه به عده‌ای معدود را خطای راهبردی دانست و تاکید کرد سهام پرسپولیس و استقلال باید به هواداران واگذار شود.

به گفته قربانزاده رئیس سازمان خصوصی سازی، ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس در مرحله آماده سازی برای واگذاری مشکلاتی داشتند که اقدامات ویژه‌ای باید صورت می‌گرفت. با همکاری ارگان‌های مختلف و پس از تشکیل ۱۴ جلسه تمام موارد لازم بررسی شد و ثبت این ۲ باشگاه در بورس صورت گرفت. سهام سرخابی‌ها عرضه‌اولیه نمی‌شود و مردم در افزایش سرمایه دو باشگاه مشارکت می‌کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر