تاریخ انتشار: ۱۲:۵۲ - ۰۷ اسفند ۱۴۰۰

زلنسکی پیشنهاد پوتین برای مذاکره را پذیرفت

سخنگوی رئیس جمهوری اوکراین امروز (شنبه) گفت، ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین پیشنهاد پوتین را پذیرفته و آماده گفتگو برای صلح و آتش بس است.

اقتصاد۲۴- به نقل از تاس، سرگئی نیکیفوروف سخنگوی ریاست جمهوری اوکراین در فیسبوک نوشت: باید اتهامات مطرح شده درباره اینکه ما پیشنهاد گفتگو را رد کرده‌ایم، مورد انتقاد قرار دهم. اوکراین همیشه آماده گفتگو درباره صلح و آتش بس بوده و هست. این موضع دائمی ماست. ما پیشنهاد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه را پذیرفته‌ایم.

به گفته این سخنگو، رایزنی‌ها درباره زمان و مکان گفتگو‌ها در جریان است. هر چقدر که این گفتگو‌ها زودتر انجام شود، فرصت‌های بیشتری برای احیای زندگی عادی در اوکراین فراهم می‌شود.


بیشتر بخوانید: زلنسکی خطاب به آمریکایی ها: مهمات می‌خواهم نه امکان تخلیه!


دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین نیز اخیرا گفته بود که پوتین آماده اعزام هیاتی به مینسک، بلاروس برای گفتگو با اوکراین است و همچنین ادامه داد: در پاسخ به ابتکارعمل برای برگزاری مذاکرات در بلاروس، طرف اوکراینی پیشنهاد کرد که ورشو محل گفتگو‌ها باشد و بعد ارتباطش را قطع کرد.

پوتین روز پنجشنبه در سخنرانی تلویزیونی در واکنش به درخواست روسای جمهوری‌های خودخوانده دونتسک و لوهانسک در دونباس تصمیم گرفت تا "عملیات ویژه نظامی" در این مناطق انجام دهد. رئیس جمهوری روسیه همچنین تاکید کرد که مسکو هیچ برنامه‌ای برای "اشغال قلمرو‌های اوکراینی" ندارد.

منبع: ایسنا
ارسال نظر