تاریخ انتشار: ۱۰:۳۱ - ۱۵ اسفند ۱۴۰۰

سامانه هوشمند رسیدگی به شکایات از کسب‌‌و‌کارهای اینترنتی رونمایی می‌شود

مراسم رونمایی از سامانه هوشمند رسیدگی به شکایات از کسب‌و‌کارهای اینترنتی و داوری جمعی برخط (CODR)، با هدف حمایت از مصرف ‌کنندگان در فضای تجارت الکترونیکی برگزار خواهد شد.

اقتصاد۲۴- وزارت صمت با محوریت مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در اجرای تکالیف ذاتی و قانونی خود در زمینه حمایت از مصرف کنندگان در فضای تجارت الکترونیکی، از سال‌ها پیش اقدام به ایجاد بخش شکایت در سامانه نماد اعتماد الکترونیکی (اینماد) نموده و از سال گذشته نیز واحد رسیدگی به شکایت از کسب و کار‌های اینترنتی در سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان راه اندازی شده است.

علاوه بر این در اجرای ماده نه برنامه جامع تجارت الکترونیکی موضوع تصویب‌نامه شماره ۳۱۷۶۶/ت ۳۳۲۲۹ هـ مورخ ۲۵ مردادماه ۱۳۸۴ با همکاری وزارت دادگستری و قوه قضائیه، از دو سال گذشته پس از انجام مطالعات تطبیقی در زمینه روش‌های حل اختلاف جایگزین به ویژه به صورت حل اختلاف برخط و بومی سازی آن در چارچوب قوانین و مقررات کشور، طی تفاهم‌نامه با بنیاد بهره وری موقوفات آستان قدس رضوی (شرکت کسب و کار رضوی) و کمیسیون داوری کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی ایران، سامانه برخط حل اختلاف جمعی (Crowdsourced Online Dispute Resolution-CODR) به عنوان بخشی از سامانه هوشمند رسیدگی به شکایات را طراحی و پیاده سازی نموده است.

لذا به ­منظور رونمایی از این اقدام مهم ملی، مقرر گردیده مراسمی با حضور وزرای صمت و دادگستری، معاون حقوقی رئیس جمهور، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی ایران با عنوان رونمایی از "سامانه هوشمند رسیدگی به شکایات از کسب و کار‌های اینترنتی و داوری جمعی برخط (CODR) " در روز شنبه، ۲۱ اسفندماه ۱۴۰۰ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و بصورت همزمان حضوری و ویدئوکنفرانسی برگزار گردد.

منبع: فارس
ارسال نظر