تاریخ انتشار: ۱۳:۰۷ - ۱۸ اسفند ۱۴۰۰

مهر ورود ممنوع آمریکا بر واردات نفت و گاز روسیه

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا با اعلام تحریم‌های تازه علیه بخش انرژی روسیه، واردات گاز و نفت این کشور به ایالات متحده را ممنوع کرد.

اقتصاد۲۴- بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا، هم اعلام کرد که کشورش تا پایان سال ۲۰۲۲ واردات نفت و فرارده‌های نفتی از روسیه را قطع و بعد از آن ممنوع خواهد کرد.
این تحریم‌ها تازه‌ترین اقدامات تنبیهی غرب علیه روسیه به دلیل حمله این کشور به اوکراین است.
انتظار می‌رود تحریم انرژی روسیه به سرعت در کنگره آمریکا تصویب شود. آقای بایدن گفت که این تحریم‌ها با حمایت جمهوری‌خواهان کنگره و هم‌حزبی‌های دموکراتش وضع می‌شود.
آقای بایدن گفت که برای اقدام علیه نفت و گاز و انرژی روسیه با متحدان ایالات متحده از جمله در اروپا مشورت کرده است.او گفت که آمریکا "نقشی در تامین هزینه‌های جنگ پوتین نخواهد داشت. "
رئیس جمهور آمریکا گفت که تحریم انرژی روسیه قیمت‌ها را بالاتر خواهد برد، اما تاکید کرد که این اقدام ضروری است.

تحریم‌های تازه آمریکا به چه معناست؟

با این تحریم‌ها عقد قرارداد تازه برای خرید نفت خام و برخی محصولات پتروشیمی، گاز طبیعی مایع و زغال‌سنگ بلافاصله ممنوع شده است.
قرارداد‌هایی که پیش از این در این زمینه با روسیه بسته شده است باید ظرف ۴۵ روز به پایان برسد.شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران آمریکایی حق سرمایه‌گذاری در بخش انرژی روسیه را نخواهند داشت. آمریکایی‌ها در عین‌حال اجازه ورود به سرمایه‌گذاری‌های خارجی در روسیه را ندارند.
یک مقام ارشد دولت آمریکا روز سه‌شنبه به خبرنگاران گفت آمریکا در عزمش برای مقابله با پوتین قاطع است و کاهش قدرت پوتین و ماشین جنگی‌اش از طریق کاهش واردات انرژی این کشور در آمریکا از حمایتی گسترده برخوردار است.به گفته این مقام آمریکایی، واشنگتن از نزدیک در این زمینه با متحدان اروپایی خود مشورت کرده و انتظار ندارد که آن‌ها در این سیاست به آمریکا بپیوندند.وی افزود: برخلاف بخش عمده‌ای از اروپا، آمریکا توانسته به دلیل تولیدات انرژی قابل توجه داخلی و کم بودن واردات از روسیه بلافاصله برای تحریم کرملین وارد عمل شود.

ارسال نظر