تاریخ انتشار: ۱۳:۱۱ - ۱۸ اسفند ۱۴۰۰

بریتانیا در پی لغو واردات نفت روسیه تا پایان سال ۲۰۲۲

وزیر کار، انرژی و استراتژی صنعتی انگلیس از توقف تدریجی واردات نفت و فرآورده‌های نفتی روسیه تا پایان سال ۲۰۲۲ خبر داد.

اقتصاد۲۴- کواسی کوارتنگ، وزیر کار، انرژی و استراتژی صنعتی انگلیس با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر اعلام کرد تا پایان سال ۲۰۲۲ واردات نفت و فرآورده‌های نفتی روسیه را به صورت تدریجی متوقف خواهیم کرد.
وی همچنین افزود طرح دولت برای حذف تدریجی واردات نفت از روسیه زمان کافی را برای جایگزینی واردات که ۸ درصد تقاضای بازار، مشاغل و زنجیره تامین را تشکیل می‌دهد، تامین خواهد کرد.
کوارتنگ همچنین اظهار داشت که دولت انگلیس در این فرآیند با شرکت‌های انرژی برای یافتن منابع جایگزین تامین همکاری خواهد کرد.
کوارتنگ با اشاره به اینکه انگلیس نیز بر منابع نفتی خود متمرکز خواهد شد، گفت: انگلیس یک تولید کننده عمده نفت و محصولات آن بوده و ذخایر قابل توجهی داریم.


بیشتر بخوانید: ایران چگونه می‌تواند از فرصت درخشان نفت ۱۳۰ دلاری استفاده کند؟ / در هم‌تنیدگی حمله روسیه و احیای برجام در معادلات اقتصادی


وی با تاکید بر اینکه بخش اعظم انرژی مورد نیاز از آمریکا، هلند و کشور‌های حوزه خلیج وارد خواهد شد، خاطرنشان کرد: امسال برای دستیابی به منابع بیشتر با این کشور‌ها همکاری خواهند کرد و افزود: در حال حاضر، بازار شروع به حذف نفت روسیه که حدود ۷۰ درصد آن هنوز خریداری پیدا نکرده٬ است.
کوارتنگ همچنین گفت انگلیس حتی اکنون هم به گاز روسیه وابسته نیست، گاز روسیه ۴ درصد از بازار عرضه در انگلیس را تشکیل می‌دهد و جایگزین‌هایی برای پایان دادن به واردات از روسیه در این مورد در آینده در حال بررسی است.

ارسال نظر