تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۱۹ اسفند ۱۴۰۰

خشم جهانی از حمله به بیمارستان شهر ماریوپول

گزارشگران آژانس خبری آسوشیتدپرس هنگام حمله به این کلینیک در ماریوپول حضور داشتند و شاهد آن بودند. یک عکاس آسوشیتدپرس این حمله را مستند کرده است.

اقتصاد۲۴- حمله هوایی روسیه به یک کلینیک زنان و زایمان در شهر محاصره شده ماریوپول خشم جهانی را برانگیخته است. آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد این اقدام را "هولناک" توصیف کرد و خواستار توقف "خشونت‌های بی‌دلیل " شد.
آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روسیه را متهم به اقدامات "ناجوانمردانه" کرد. ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در پیامی ویدئویی گفت: «این چه کشوری است، فدراسیون روسیه، که از بیمارستان‌ها می‌ترسد، از زایشگاه‌ها می‌ترسد و ویران می‌کند؟»
گزارشگران آژانس خبری آسوشیتدپرس هنگام حمله به این کلینیک در ماریوپول حضور داشتند و شاهد آن بودند. یک عکاس آسوشیتدپرس این حمله را مستند کرده است. لرزش ناشی از انفجار در این کلینیک تا فاصله یک کیلومتری آن محسوس بوده است. بر اثر این انفجار همچنین همه پنجره‌های ساختمان شکسته و قسمت بزرگی از نمای کلینیک کاملا تخریب شده است. نیرو‌های پلیس و سربازان زخمی‌های این حمله، از جمله زنی باردار را به مکان امن منتقل کردند.

منبع: دویچه وله

ارسال نظر