تاریخ انتشار: ۱۲:۴۴ - ۲۳ اسفند ۱۴۰۰

آمریکا برای نجات برجام با روسیه مذاکره نمی‌کند

روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن به دنبال توافقی جایگزین در ارتباط با برجام بدون حضور روسیه است.

اقتصاد۲۴- روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی به نقل از یک مقام ارشد وزارت امور خارجه ایالات متحده اعلام کرد که آمریکا در خصوص تضمین‌های مورد درخواست مسکو وارد مذاکره نمی‌شود و تلاش می‌کند به توافقی جایگزین در ارتباط با برجام بدون روسیه دست یابد.
در این گزارش آمده است: اگر روسیه از درخواست خود برای تضمین کتبی در مورد معافیت از تحریم‌های مرتبط با اوکراین که می‌تواند در آینده تجارت با ایران را کاهش دهد، عقب نشینی نکند، دولت بایدن از هفته آینده به دنبال راه‌های جایگزین برای توافق خواهد بود.این مقام ارشد آمریکایی تصریح کرد که در توافق هسته‌ای از مرز‌های تعیین شده فراتر نخواهند رفت و به هیچ وجه معافیتی در این توافق لحاظ نخواهد شد.
این مقام اظهار داشت که ایالات متحده و ایران به توافق نزدیک هستند، اما مذاکرات جمعه گذشته در وین به دلیل درخواست روسیه قطع شد و توافق به تاخیر افتاد.در این خبر آمده است که مقامات اروپایی مشتاق توافق هسته‌ای ایران بدون حضور روسیه هستند. موضوع توافق بدون روسیه و با حضور آمریکا، اروپا و چین نیز مطرح شده، اما مقامات در این‌باره اظهار نظر نکرده اند.

منبع: آناتولی

ارسال نظر