تاریخ انتشار: ۱۹:۳۴ - ۲۵ اسفند ۱۴۰۰

جریمه یک میلیونی در انتظار رانندگانی که سه دز واکسن را دریافت نکرده‌اند

جانشین ستاد نوروزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با توجه به حضور ۱۰ میلیون زائر نوروزی در مشهد بر انجام واکسیناسیون کامل و ثبت مشخصات وسیله نقلیه در سامانه "ایران من" تاکید می‌شود و موارد ثبت نشده در هر ۲۴ ساعت ۱۰ میلیون ریال جریمه می‌شوند.

اقتصاد۲۴- دکتر سیدجواد حسینی روز چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران، با بیان این که فعالیت ستاد نوروزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از امروز ۲۵ اسفند ماه آغاز شده و تا ۱۴ فروردین ماه سال ۱۴۰۱ ادامه دارد.

وی ادامه داد: همچنین در اماکن اقامتی افراد خدمات دهنده باید سه دز واکسن دریافت کرده باشند.


بیشتر بخوانید:واکسن نزده‌ها حق ورود به این استان را ندارند


جانشین ستاد نوروزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در گروه سنی بالای ۱۸ سال تا کنون حدود ۹۷.۵ درصد دز یک و حدود ۸۶ درصد دز دوم و حدود ۳۵ درصد دز سه را تزریق کرده اند که در دز نوبت اول و دوم از میانگین کشوری جلو هستیم، اما در دز سوم از سطح ملی عقبتر هستیم.

حسینی افزود: طی این مدت تعداد ۵۰ بیمارستان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و ۱۳۶ مرکز خدمات جامع سلامت، ۱۷ مرکز شبانه‌روزی، ۴۸ مرکز منتخب کووید۱۹، ۵۱ مرکز تجمیع واکسیناسیون و پنج پایگاه مراقبت مرزی در مرز دوغارون، فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد، قوچان، سرخس و درگز، ۲۹ مرکز هاری، ۳۴ مرکز درمان سالک، ۲۱ واحد مشاوره ازدواج و آزمایش‌های حین ازدواج و ۳۹ مرکز تیروئید فعالیت دارند.

وی ادامه داد: در زمان سال تحویل تعداد ۳۲۰ نفر از همکارانمان در مبادی ورودی به حرم مستقر خواهند بود و در کل ایام نوروز ۴۸۰ ناظر و بازرس حوزه بهداشت بر واحد‌ها بهداشتی تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن، استخر‌ها و مراکز آموزشی و ورزشی و ... نظارت خواهند داشت.

وی گفت: از مجموع بیش از ۹۰۱ داروخانه فعال در ایام نوروز، ۱۲۷ داروخانه آن شبانه‌روزی هستند که ۶۸ داروخانه در مشهد و بقیه در شهرستان‌ها فعال هستند و حدود ۲۷ داروخانه دیگر به‌صورت روزانه ارائه خدمت می‌کنند.

جانشین ستاد نوروزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: مردم در صورت بروز مشکل از مراکز فعال در حوزه بهداشت و درمان استفاده کنند و مراجعه‌شان تنها به بیمارستان نباشد.

منبع: ایرنا
ارسال نظر