تاریخ انتشار: ۱۰:۲۱ - ۲۷ اسفند ۱۴۰۰

سردسته باند بین المللی قاچاق انسان دستگیر شد

فرمانده انتظامی مریوان گفت: با تلاش شبانه روزی ماموران پلیس فتای شهرستان سردسته باند بین المللی قاچاق انسان در این شهرستان شناسایی و دستگیر شد.

اقتصاد۲۴- فرمانده انتظامی مریوان گفت: با تلاش شبانه روزی ماموران پلیس فتای شهرستان سردسته باند بین المللی قاچاق انسان در این شهرستان شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ کامبیز رستم نیا اظهار داشت: در پی اقدامات اطلاعاتی و تلاش های شبانه روزی ماموران پلیس فتا شهرستان مریوان در رابطه با موضوع قاچاق انسان و به دست آوردن اطلاعاتی مبنی بر اینکه سردسته یک باند بزرگ قاچاق انسان در این شهرستان حضور دارد موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: این فرد که در مریوان حضور داشت به صورت خیلی گسترده و حرفه ای با همکاری سایر اعضای باند و در قبال دریافت وجه اقدام به قاچاق اتباع کشورهای پاکستان، افغانستان و سایر کشورهای اطراف به داخل کشور می کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان مریوان ادامه داد: این فرد همچنین ایرانیانی که به هر دلیلی قصد خروج غیر قانونی از کشور را داشتند به صورت غیرمجاز به کشورهای خارجی انتقال داده و مجوز های عبور برای این افراد در آن کشورها را جعل و تهیه می کرد.


بیشتر بخوانید: اعترافات سارق بازداشت شده از سرقت در شمال شهر


وی یادآور شد: با رصد اطلاعاتی و فنی شبانه روزی و جمع آوری دلایل کافی و شناسایی دقیق محل اختفای متهم پس از هماهنگی با مقام قضایی در یک عملیات پیچیده متهم در چتر اطلاعاتی مامورین انتظامی قرار گرفته و دستگیر شد.

سرهنگ رستم نیا اضافه کرد: در بازرسی از مخفیگاه این متهم اسناد و مدارک قابل توجهی و همچنین تجهیزات فنی مرتبط با موضوع از جمله روادید بین المللی،کیملیک یا کارت های اقامت کشور ترکیه،کاغذهای مخصوص صدور کارت اقامت، سیستم ها و چاپگرهای پیشرفته که به طرز ماهرانه اقدام به جاساز آنها کرده بود کشف و ضبط شد.

وی افزود: در بررسی های بعدی مشخص شد متهم در داخل و خارج از کشور در این زمینه فعالیت بسیار گسترده ای داشته است.

سرهنگ کامبیزنیا ادامه داد: متهم با قرار مناسب روانه زندان شد و تحقیقات بعدی در این رابطه با همکاری پلیس اینترپل در جهت شناسایی سایر افراد مرتبط در دستور کار قرار دارد.

منبع: برترین ها
ارسال نظر