تاریخ انتشار: ۱۶:۳۷ - ۱۱ فروردين ۱۴۰۱

۱.۵ میلیون نفر از منطقه آزاد ارس دیدن کردند

قائم مقام ستاد تسهیلات سفر منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس گفت: در هشت روز اول سال نو افزون بر ۱.۵ میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری، تاریخی، طبیعی و تجاری این منطقه دیدن کردند.

اقتصاد۲۴- یوسف داداش زاده روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در مدت مشابه سال گذشته ۷۰۰ هزار گردشگر و میهمان نوروزی از این منطقه دیدن کردند که امسال نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۲ برابر افزایش یافته است.

وی افزود: برگزاری جشنواره‌های مختلف ورزشی و فرهنگی از جمله جشنواره نمایش‌های خیابانی، جشنواره ورزشی و تفریحی کودکان، جشنواره بازی‌های بومی محلی، مسابقات ماهیگیری، دوچرخه سواری، پیاده روی خانوادگی در کنار جاذبه‌های تاریخی و طبیعی منطقه جذابیت‌های لازم را برای میهمانان نوروزی فراهم آورده است.


بیشتر بخوانید: رویکرد دولت سیزدهم در حوزه روابط خارجی، فرصت مغتنمی برای توسعه روابط ایران و روسیه است


داداش زاده منطقه آزاد ارس را پل ارتباطی از بعد اقتصادی با کشور‌های همسایه و آسیای میانه عنوان کرد و افزود: مبادلات تجاری از طریق منطقه آزاد ارس می‌تواند دولت را در افزایش صادرات یاری کند.

به گزارش ایرنا، منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس در شمالغرب ایران در نقطه صفر مرزی در مجاورت با کشور‌های ارمنستان، آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان در فاصله ۱۳۵ کیلومتری غرب تبریز واقع است.

منبع: منطقه آزاد ارس
ارسال نظر