تاریخ انتشار: ۱۹:۴۷ - ۱۱ فروردين ۱۴۰۱

آمار ورود به گیلان و مازندران ترکید

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان گفت: بر اساس آمار ستاد هماهنگی خدمات سفر گیلان، از ۲۵ اسفند تا امروز ۱۱ فرورودین ماه، ۶ میلیون و ۳۴۴هزار و ۵۶۱ مسافر به صورت زمینی و هوایی وارد استان شدند.

اقتصاد۲۴- ولی جهانی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین گزارش حضور گردشگران در گیلان اظهار کرد: بر اساس آمار ستاد هماهنگی خدمات سفر گیلان، از ۲۵ اسفند تا امروز ۱۱ فرورودین ماه، ۶ میلیون و ۳۴۴هزار و ۵۶۱ مسافر به صورت زمینی و هوایی وارد استان شدند که دو میلیون و ۶۹۷ هزار و۱۵۲ نفر از این مسافران در این مدت، در مراکز اقامتی - گردشگری ثابت و موقت استان، اقامت کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان افزود: ورود مسافران نوروزی به گیلان در این مدت نسبت به مدت مشابه پارسال ۴۰ درصد و میزان اقامت مسافران نوروزی هم ۱۷۶ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به ورود یک میلیون و ۲۶۵ هزار و ۵۲۰ خودرو هم در این مدت تصریح کرد: این تعداد خودرو ۴۱ درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال است.

وی از اقامت۳۵۱ گردشگر خارجی در مراکز اقامتی گیلان در این مدت خبر داد و گفت: آمار بازدیدکنندگان از موزه‌ها، بنا‌های تاریخی و جاذبه‌های گردشگری گیلان امسال با افزایش ۶۸ درصدی به ۴۳۱ هزار و ۷۵۰ نفر در این مدت رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با اشاره به ۴۹۶ بازدید نظارتی از تاسیسات گردشگری و مراکز اقامتی، افزود: صاحبان ۲۰ واحد گردشگری تشویق و به مدیران ۳۱ واحد تذکر و به مسئولان ۱۹ واحد هم اخطار کتبی داده شد.

وی گفت: همچنین میزان اشغال تخت‌های مراکز اقامتی ثابت در نوروز امسال ۱۹۱ درصد افزایش یافته است.

مهدی ایزدی در گفتگو با خبرنگار تسنیم در آمل، با اشاره به اینکه مازندران از ۲۶ اسفندماه سال گذشته تا دهم فروردین ۱۴۰۱ میزبان ۱۲ میلیون و ۳۷۰ هزار و ۶۸ مسافر شب اقامت بوده است اظهار داشت: با این تعداد مسافران نوروزی این استان رتبه نخست را نسبت به تعداد جذب گردشگران کسب کرده است.


بیشتر بخوانید: حادثه خیزترین استان‌ها در نوروز


وی با بیان اینکه از ابتدای طرح نوروزی تا دهم فروردین یک میلیون و ۵۵۶ هزار و ۵۰۱ دستگاه خودروی سواری و عمومی از پنج جاده مواصلاتی وارد این استان شدند، گفت: همچنین یک میلیون و ۴۳۳ هزار و ۱۲۹ دستگاه خودرو از این استان خارج شده است.

سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از بازدید ۱۶۰ هزار و ۴۸۴ نفر از موزه‌ها، پایگاه‌ها و سایت موزه‌های تاریخی، باستانی و مردم‌شناسی این استان مطرح و عنوان کرد: همچنین در این مدت ۲۰۷ هزار و ۳۹۸ نفر از بنا‌های تاریخی و باستانی مازندران دیدن کردند.

منبع: برترین ها
ارسال نظر