تاریخ انتشار: ۱۰:۴۷ - ۲۰ فروردين ۱۴۰۱

دو قتل، دو قصاص فقط به خاطر یک دختر

درگیری گانگستری دو دسته از اوباش ورامین با دو فقره قتل به پایان رسید. پرونده عاملان حادثه پس از بررسی در دادگاه کیفری یک استان تهران با صدور مجازات قصاص برای دو نفر از مرتکبان بسته شد. این درگیری خونین بر سر دوستی با یک دختر رقم خورده‌بود.

اقتصاد۲۴- سال‌۹۸ مأموران پلیس ورامین از درگیری منجر به قتل در یکی از میدان‌های اصلی شهر با خبر و راهی محل شدند. بررسی‌ها نشان داد یکی از اوباش معروف شهر که اصغر نام داشت با شلیک گلوله و ضربات قمه به قتل رسیده‌است. بررسی‌ها نشان داد دو نفر از دوستان اصغر هم زخمی و به بیمارستان منتقل شده‌اند.

ساسان و داوود که در بیمارستان تحت درمان قرار داشتند به پلیس گفتند عامل قتل سعید و نوچه‌هایش هستند بنابراین تلاش‌ها برای بازداشت سعید آغاز شد. بررسی‌های بعد نشان داد اصغر با زنی به نام نازنین رابطه تلفنی داشته به این ترتیب نازنین بازداشت شد و در روند بازجویی‌ها گفت: من و اصغر باهم رابطه داشتیم که سعید هم به من ابراز علاقه کرد. چند بار با سعید تلفنی صحبت کردم که فهمیدم قصد دارد اصغر را به میدان اصلی شهر بکشاند و او را به قتل برساند.

با ثبت این اظهارات سعید که دارای سوابق متعدد کیفری بود بازداشت شد. او به قتل با همدستی ۱۸‌نوچه‌اش اعتراف کرد و در توضیح گفت: خانواده من و اصغر سال‌ها قبل بر سر یک قطعه زمین اختلاف داشتند. او چند بار در اینستاگرام با من کل‌کل و فحاشی کرده‌بود، این شد که از دوستانم خواستم برایم اسلحه تهیه کنند و در قتل او مرا کمک کنند.


بیشتر بخوانید: دادستان نیشابور: دستگیری ٣ دختر در گلزار شهدا بخاطر رقص و پایکوبی


متهم ادامه داد: شب حادثه همراه نوچه‌هایم به نمایشگاه ماشین که اصغر در آنجا بود، رفتیم. نوچه‌هایم با قمه و چاقو حمله کردند و من هم با اسلحه شلیک کردم. بعد از قتل یکی از دوستانم به نام شهرام گوش مقتول را برید و برایم آورد. با دستگیری ۱۸‌متهم، پرونده کامل و به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. پرونده در نوبت رسیدگی بود که اقوام و دوستان مقتول برای انتقام به برادر سعید که رضا نام داشت حمله کردند و رضا با شلیک گلوله یکی از مهاجمان که کامران نام داشت کشته شد. به این ترتیب این پرونده هم به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد و هر دو پرونده روی میز هیئت قضایی شعبه هفتم قرار گرفت.

در این جلسه اولیای‌دم درخواست قصاص کردند. در ادامه سعید خلاف اظهاراتش قتل را گردن یکی از نوچه‌هایش به نام شهرام انداخت و گفت: به خاطر مرام و رفاقت قتل را گردن گرفتم حالا حقیقت را می‌گویم؛ آن شب شهرام شلیک کرد و اسلحه دست من نبود. با انکار این ادعا از سوی شهرام، پرونده برای انجام تن‌پیمایی به دادسرا فرستاده شد. در حالی‌که کارشناسان پلیس آگاهی در نتیجه تن پیمایی شهرام را عامل شلیک مرگبار معرفی کرده‌بودند، پرونده بار دیگر روی میز هیئت قضایی همان شعبه قرار گرفت. در آن جلسه متهمان باردیگر قتل را گردن هم انداختند. در ادامه چند شاهد هم گواهی دادند شهرام عامل شلیک مرگبار بوده است. در پایان هیئت قضایی با توجه به مدارک موجود، شهرام را به اتهام مباشرت در قتل به قصاص و سعید را به اتهام معاونت در قتل به ۲۵‌سال حبس محکوم کرد.

این در حالی بود که سعید به اتهام ایجاد رعب و وحشت در دادگاه انقلاب محاکمه، اما تبرئه شده‌بود و به اتهام شرکت در درگیری همراه با سایر متهمان به حبس محکوم شدند.

در جلسه رسیدگی به این پرونده کامران به‌عنوان متهم ردیف اول، با درخواست قصاص از سوی اولیای‌دم در جایگاه قرار گرفت و گفت: قصد قتل نداشتیم فقط می‌خواستیم از رضا به خاطر حمایت از برادرش و ایجاد اخلال در روند پرونده زهرچشم بگیریم. ابتدا قصد داشتیم با گذاشتن مواد مخدر او را به دردسر بیندازیم، اما موفق نشدیم. این شد که با وصل ردیاب در خودروی مقتول روز حادثه همراه چهار نفر از دوستانم سد راهش شدیم و در درگیری با او ناخواسته یک تیر با اسلحه‌ای که در دستم بود شلیک شد. با دفاعیات چهار متهم دیگر هیئت‌قضایی کامران را به قصاص و دیگر متهمان را به حبس محکوم کرد.

منبع: روزنامه جوان
ارسال نظر