تاریخ انتشار: ۱۲:۲۳ - ۳۰ فروردين ۱۴۰۱

اعتراض شورای شهر تهران به قطع شبانه درختان توسط شهرداری

اعضای شورای اسلامی شهر تهران به ارایه تذکرات خود در صحن شورا پرداختند و درباره قطع و جابه‌جایی درختان در فصل نامناسب و برخی موضوعات دیگر تذکر دادند.

اقتصاد۲۴-سوده نجفی عضو شورای شهر تهران روز سه شنبه امروز در پنجاه و نهمین جلسه شورا، نسبت به ریشه کن کردن درختان سبز منطقه ۱۷ تهران به بهانه احداث زیرگذر خیابان متین به برادران‌مقدم، تذکر داد.

وی اظهار کرد: بر اساس شواهد میدانی از ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ درختان سبز ۲ لاین شمالی و جنوبی راه آهن تهران-اهواز در منطقه ۱۷ به بهانه احداث زیر گذر توسط شهرداری منطقه به صورت کاملا غیر اصولی با بهره گیری از جرثقیل و به صورت شبانه ریشه کن شده است.

نجفی ادامه داد: همچنین در پاسخ به اعتراض مردم به این اقدام ضد محیط زیستی، عنوان شده که درختان این پروژه با هدف جابه جایی ریشه کن شده است.


بیشتر بخوانید: برگزاری نمایشگاه کتاب امسال در مصلی تهران


عضو شورای شهر عنوان کرد: بر اساس ویدئو‌های دریافتی و مطالبه عمومی شکل گرفته در رسانه‌های محلی، درختان دارای برگ سبز بوده و شبانه بدون در نظر گرفتن حداقل استاندارد برای برداشت، اقدام به ریشه کن کردن بیش از ۹۰ درخت شده است.

نجفی تاکید کرد: سرانه پایین فضای در این منطقه پایین است و مردم منطقه از شورای شهر انتظار دارند در صورت قصور فرد یا افرادی در این اقدام ضد محیط زیستی، با خاطیان برخورد شده و به اندازه آسیب شکل گرفته، درختان سبز جایگزین در همان منطقه غرس شود.

ارسال نظر