تاریخ انتشار: ۰۹:۵۸ - ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱

پیش‌بینی بورس در اولین هفته اردیبشهت

در هفته‌ای که گذشت، شاخص کل بورس حدود ۳٫۹ درصد رشد را تجربه کرد. پیش‌بینی کارشناسان از تحولات بازار سرمایه در اولین هفته اردبیشهت چیست؟

اقتصاد۲۴- در هفته‌ای که گذشت شاخص کل بورس حدود ۳٫۹ درصد رشد را تجربه کرد و از تراز یک میلیون و ۴۵۴ هزار واحد به محدوده یک میلیون و ۵۱۲ هزار واحد رسید.
شاخص کل هم‌وزن با حدود ۳.۵ درصد رشد از ارتفاع ۳۸۷ هزار و ۶۳۹ واحد به ۴۰۱ هزار و ۴۳۶ واحدی رسید. شاخص کل فرابورس نیز مانند دو شاخص دیگر روند مثبتی داشت و از پله ۲۰ هزار و ۲۴۷ واحد به پله ۲۰ هزار و ۷۶۳ واحد افزایش یافت و رشد ۲.۵ درصدی را تجربه کرد.
در سه روز ابتدایی معاملات، حقیقی‌ها به بازار پول تزریق کردند و به ترتیب در روز‌های شنبه، یکشنبه و دوشنبه، ۲۱۶، ۱۲۱ و ۸۳ میلیارد تومان ورود پول حقیقی داشتیم و در روز‌های سه شنبه و چهارشنبه به ترتیب ۶ و ۱۲۴ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار خارج شد. میانگین هفتگی معاملات خرد طی هفته جاری حدود ۶۰۰۰ میلیارد تومان بود و ارزش معاملات دلاری این هفته نیز حدود ۲۱۹ میلیون دلار ثبت شد.


بیشتر بخوانید: یک اتفاق جدید برای بورس


با وجود نوسانات ورود و خروج پول حقیقی به بازار، در بخش ورود پول حقیقی به اوراق بدهی و صندوق ها، هر روز شاهد خروج پول بودیم. حقیقی‌ها این هفته طی تمام ۵ روز معاملاتی، از اوراق بدهی و صندوق‌ها پول خارج کردند که بیشترین رقم آن در روز یکشنبه (۲۴۴ میلیارد تومان) و کمترین آن در روز چهارشنبه (۱۲ میلیارد تومان) بود. کارشناسان عقیده دارند که بورس طی هفته آینده سبزپوش می‌شود.

منبع: تجارت نیوز
ارسال نظر