تاریخ انتشار: ۱۵:۲۴ - ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱

اقدام بی‌سابقه زاکانی: ارسال پرونده هزار نیروی دوره قالیباف به هیات تخلفات

در اقدامی بی‌سابقه در تاریخ شهرداری تهران، بیش از هزار نفر از کارکنان که در سطوح مختلف مدیریتی و بعضا کارشناسی فعالیت داشته‌اند، به یکباره دارای پرونده اتهامی در هیات‌های رسیدگی به تخلفات کارکنان شده‌اند.

اقتصاد۲۴- بر اساس گزارش در اختیار شهرما، اکثر قریب به اتفاق این افراد نیرو‌های قبل از سال ۹۶ و دوره قالیباف بوده‌اند و اکثر پرونده‌ها نیز به همان دوره مدیریت شهری مربوط است.

طبق این گزارش، تعداد کل پرونده‌ها بالغ بر سیصد مورد بوده، مجموع افرادی که در این پرونده‌ها به نحوی مورد اتهام قرار گرفته‌اند حدود ۱۴۰۰ نفر برآورد شده و اکثر پرونده‌ها به حوزه شهرسازی یا موضوعات مرتبط با آن اختصاص دارد.

گفته می‌شود موارد مطرح در بسیاری از این پرونده‌ها شامل تخلفات اداری فاقد سوءنیت بوده و احتمالا به همین خاطر، سازمان بازرسی شهرداری تهران در دوره اصلاح‌طلبان و تا قبل از تغییر مدیریت اخیر، از ارسال این پرونده‌ها به هیات‌های تخلفات خودداری می‌کرد.


بیشتر بخوانید: اولین واکنش قالیباف به حواشی سفر جنجالی خانواده‌اش به ترکیه


اما اکنون در شهرداری دوره زاکانی، مجموعه این پرونده‌ها که مشخص نیست چه تعداد از آن‌ها جدید و چه تعداد قدیمی است، یکجا برای هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان شهرداری ارسال شده و روند احضار افراد نیز آغاز شده است.

هنوز مشخص نیست که رسیدگی به این حجم از پرونده چه مدت طول خواهد کشید؛ اما نوع برخورد زاکانی و مدیران او باعث یأس و سرخوردگی گسترده در بدنه کارکنان شهرداری شده است.

پرسنل شهرداری نگران‌اند که این پرونده‌سازی‌ها با اختلاف جناحی درون جریان اصولگرا ارتباط داشته باشد و صد‌ها کارمند شهرداری قربانی کشمکش‌های سیاسی دو طیف حاضر در شورا و شهرداری شوند.

این موضوع هفته گذشته به‌طور سربسته در شورای شهر هم مطرح شد و حبیب کاشانی عضو باسابقه شورا ضمن انتقاد از تحرکات اخیر هیات‌های تخلفات، گفت که «نحوه فعالیت آن‌ها باعث نگرانی و چالش شده است، چرا که این قدرت و ابتکار و جسارت مدیران را می‌گیرد.»

ارسال نظر