تاریخ انتشار: ۱۵:۵۳ - ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱

هیاتی از عراق برای بررسی پرونده آب به ایران می‌آید

یک هیات از استان دیالی پس از عید فطر برای بررسی ۳ پرونده مهم از جمله آب و رود‌های مشترک با ایران به تهران سفر خواهد کرد. رئیس اتحادیه انجمن‌های کشاورزان دیالی اشاره کرد که این سفر افق‌هایی را برای هماهنگی گسترده‌تر در پرونده آب به ویژه در رود‌های مشترک بین عراق و ایران می‌گشاید.

اقتصاد۲۴- رعد التمیمی، رئیس اتحادیه انجمن‌های کشاورزان دیالی تاکید کرد که پس از عید فطر، هیئتی از عراق به تهران خواهد رفت تا ۳ پرونده مهم را بررسی کند.وی در گفت وگویی با پایگاه خبری بغداد الیوم گفت: اتحادیه عمومی انجمن‌های کشاورزان دیالی از هفته‌ها قبل تحرکاتی را برای تشکیل هیئتی که به تهران سفر کند، آغاز کرده است.
التمیمی افزود: این هیئت در سفر به تهران و دیدار با مقامات ایران ۳ پرونده مهم از جمله بارزترین آن هماهنگی درخصوص آب‌ها و رود‌های مشترک و لزوم تقسیم خسارت در فصول خشک سال را بررسی خواهند کرد.
وی در ادامه تصریح کرد: این هیئت بعد از عید فطر به ایران خواهد رفت و پرونده رهاسازی آب رود دیالی به صورت ویژه در اولویت خواهد بود به خصوص با توجه به اینکه حجم خسارت در دیالی بسیار است و فاجعه‌ای را برای شمار زیادی از عراقی‌ها رقم زده علاوه بر اینکه نگرانی‌هایی درخصوص از بین رفتن باغ‌ها وجود دارد.
رئیس اتحادیه انجمن‌های کشاورزان دیالی اشاره کرد که این سفر افق‌هایی را برای هماهنگی گسترده‌تر در پرونده آب به ویژه در رود‌های مشترک بین عراق و ایران می‌گشاید.
این سفر با توجه به تقویت اهمیت همکاری در زمینه امنیت غذایی و رفع نیاز بازار‌ها به محصولات زراعی اهمیت دارد.

منبع: میدل ایست نیوز

ارسال نظر